Zmiany w sposobie naliczania składek na ubezpieczenia społeczne kierowców, zwrot kosztów wymiany tachografów na wzór Niemiec czy Hiszpanii czy też spowolnienie procesu „dekarbonizacji” w transporcie ciężkim. To najważniejsze postulaty branży transportowej, o który mówił w dzisiejszej porannej Romowie pod krawatem Radia Szczecin szef Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Dariusz Matulewicz.
W jego ocenie, polska branża transportowa przeżywa obecnie bardzo poważny kryzys, a rząd nie reaguje. Protesty na drogach nie są wykluczone, to wszystko zależy od ewentualnych rozmów z rządem. Dariusz Matulewicz stwierdził, że do tej pory nie doszło np. do spotkania z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie zmian w składkach opłacanych za kierowców.
- Mamy olbrzymi problem, bo Ministerstwo Rodziny nie chce z nikim podjąć rozmów. Chciałbym zaapelować do pani minister Dziemianowicz-Bąk o to, żeby podjęła jakiekolwiek rozmowy ze stroną społeczną.
- Kiedy ostatni raz się spotkaliście z Ministerstwem Rodziny? - pytał prowadzący.
- Nigdy - odpowiedział Matulewicz.
Inną kwestią jest również wyrównanie konkurencyjności polskich przewoźników względem przewoźników z Ukrainy. Przed wybuchem wojny, przewozy na tamtym kierunku były realizowane mniej więcej w połowie przez kierowców polskich i ukraińskich. Obecnie - zdaniem Matulewicza - polscy kierowcy przewożą znikomy procent towarów do i z Ukrainy.
W piątek gościem Małgorzaty Frymus w "Rozmowach pod krawatem" będzie Marek Hołowacz z Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia w Szczecinie.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski
- Mamy olbrzymi problem, bo Ministerstwo Rodziny nie chce z nikim podjąć rozmów. Chciałbym zaapelować do pani minister Dziemianowicz-Bąk o to, żeby podjęła jakiekolwiek rozmowy ze stroną społeczną.
- Kiedy ostatni raz się spotkaliście z Ministerstwem Rodziny? - pytał prowadzący.
- Nigdy - odpowiedział Matulewicz.
Inną kwestią jest również wyrównanie konkurencyjności polskich przewoźników względem przewoźników z Ukrainy. Przed wybuchem wojny, przewozy na tamtym kierunku były realizowane mniej więcej w połowie przez kierowców polskich i ukraińskich. Obecnie - zdaniem Matulewicza - polscy kierowcy przewożą znikomy procent towarów do i z Ukrainy.
W piątek gościem Małgorzaty Frymus w "Rozmowach pod krawatem" będzie Marek Hołowacz z Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia w Szczecinie.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski