Oszuści cały czas wykorzystują luki w prawie albo niewiedzę kupujących, żeby zarobić - podkreślała w "Rozmowie pod krawatem" miejska rzecznik praw konsumentów, Longina Kaczmarek.
Longina Kaczmarek to legenda walki o prawa konsumentów, po 26 latach na tym stanowisku przechodzi w lipcu na emeryturę. Jak przyznała przez ten czas sporo się zmieniło na lepsze - w podejściu instytucji, czy przedsiębiorców do konsumentów.
Oszuści są najbardziej aktywni w internecie.
- Nie można być jednak naiwnym, we wszystko wierzyć, klikać, płacić, bo "ja zapłaciłam, to ja dostanę to, co ja chcę...". No, niestety, tak to nie działa. Musimy się nauczyć - podkreśliła.
Przed wyjazdem na wakacje nadal sporo jest "ofert widmo", nadal zdarza się, że przelewamy pieniądze za wynajem domu czy apartamentu, który tak naprawdę nie istnieje.
- Jeżeli chodzi w ogóle o wypoczynek, o turystykę, o wyjazdy krajowe i zagraniczne, to tych spraw naprawdę bardzo, bardzo nam przybyło i cały czas przybywa - przyznała.
Longinę Kaczmarek pytaliśmy także o najważniejsze i największe sprawy w jej karierze, o to jak ugodowo udawało jej się załatwiać niektóre sprawy konsumentów, a także o to jak planuje spędzać czas na emeryturze.
Całej rozmowy można wysłuchać i obejrzeć ją na stronie internetowej, na radiowym Facebooku i Youtubie. Powtórka na antenie o północy.
Zaproszenie do środowej "Rozmowy pod krawatem" (godz. 8.30) przyjął Apoloniusz Kurylczyk, prezes zachodniopomorskiego WOPR.
Edycja tekstu: Jacek Rujna