Powracamy do sprawy pożaru przy ulicy Lipowej na szczecińskim Gocławiu. Nasz stały, czujny Słuchacz pan Piotr przesłał nam kilka zdjęć i kilka pytań:
"Dlaczego hydranty pożarowe podłączone są do sieci wodociągowej zaopatrującej pobliskie kamienice w wodę ? Podczas gaszenia pożaru wszyscy świadkowie zaobserwowali spadek ciśnienia wody na skutek tego straż pożarna zmuszona była do wprowadzenia cystern z wodą do gaszenia. Jak to jest możliwe, że w XXI wieku podłącza się hydranty pożarowe do instalacji wodociągowej?"
Naszym gościem był rzecznik Komendanta Miejskiego PSP w Szczecinie st. kpt. Piotr Tuzimek.
"Dlaczego hydranty pożarowe podłączone są do sieci wodociągowej zaopatrującej pobliskie kamienice w wodę ? Podczas gaszenia pożaru wszyscy świadkowie zaobserwowali spadek ciśnienia wody na skutek tego straż pożarna zmuszona była do wprowadzenia cystern z wodą do gaszenia. Jak to jest możliwe, że w XXI wieku podłącza się hydranty pożarowe do instalacji wodociągowej?"
Naszym gościem był rzecznik Komendanta Miejskiego PSP w Szczecinie st. kpt. Piotr Tuzimek.
PKP PLK robi "porządki" z przejazdami kolejowymi. W efekcie przejazdy na drogach niepublicznych albo zostaną albo zlikwidowane, albo ich kategoria zostanie zmieniona na "F" - czyli "przejazdy i przejścia te zwykle są wyposażone w rogatki stale zamknięte, otwierane przez użytkowników w razie potrzeby." W efekcie część mieszkańców Troszyna, Rzeczyna i Wapnicy w gm. Wolin żeby dojechać do swoich domów, prawdopodobnie będzie musieli otwierać szlaban. Czy taki scenariusz jest możliwy? O tym rozmawialiśmy z sołtysem Troszyna Januszem Politajewem, zastępcą burmistrza Wolina Ryszardem Mrozem oraz rzecznikiem PKP PLK Mirosławem Siemieńcem. Rzecznik spółki zapewnia, że cała sprawa to wynik rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 20 października 2015. Do sprawy powrócimy.