Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-28_161453985510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-28_161449883910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-27_161445350210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-27_161444932410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-26_161435897310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-25_161427658410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-26_161433062711.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-06-03_155956147210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-25_161426438210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-22_161402311210.jpg)