Trochę Kultury
Radio SzczecinRadio Szczecin » Trochę Kultury
fot. [Teatr Nie Ma]
fot. [Teatr Nie Ma]
Teatr "Nie Ma", autorski teatr Tatiany Malinowskiej -Tyszkiewicz, mimo pandemii, co tydzień, zaprasza na spektakle. W czasie oficjalnego zamknięcie instytucji kultury, oni pracują cały czas. Na widowni stawiane są aparaty nagrywające i cały spektakl - grany na żywo - prezentowany jest w streamingu.
W ostatni piątek na widowni zasiadła tylko Małgorzata Frymus. Przed nią trzy kamery i zespół teatralny, obok ekipa realizatorów. W miniony piątek (9 kwietnia 2021) można było zobaczyć komedię absurdu "Bobby Watson", w kolejny piątek o godz. 20.00 "Pirania".
fot. [Teatr Kana]
fot. [Teatr Kana]
Nowa inicjatywa Zachodniopomorskiej OFFensywy Teatralnej (organizowana we współpracy z Ośrodkiem Teatralnym Kana), zakłada przede wszystkim wsparcie twórczych inicjatyw artystów i artystek zamieszkałych lub wywodzących się z województwa zachodniopomorskiego. 25 tysięcy złotych z budżetu ZOT przeznaczonych zostanie, by wspierać artystyczne poszukiwania w tym trudnym dla sztuki czasie, a także wspólnie uczestniczyć w tym, co ważne i potrzebne.
Informacje na temat inicjatywy znajdziecie również tutaj:

fot. [materiały prasowe]
fot. [materiały prasowe]
Teatr w Paczce - Mikrofestiwal Teatrów Domowych niedawno zakończył się w Szczecinie. To bodaj pierwszy na świecie wirtualny i bezpieczny przegląd amatorskich spektakli teatralnych wyreżyserowanych i stworzonych całkowicie we własnych domach.
To przedsięwzięcie artystyczno-animacyjne zaprojektowane z myślą o stworzeniu warunków do czynnego uczestnictwa w kulturze w sytuacji kryzysu epidemicznego i ograniczenia działalności instytucji kultury w całym kraju.
fot. Małgorzata Frymus [Radio Szczecin/Archiwum]
fot. Małgorzata Frymus [Radio Szczecin/Archiwum]
Spektakl Teatru Kana "Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu" został zauważony przez selekcjonerów międzynarodowego festiwalu International Prize "The Naked Theatre" odbywającego się pod patronatem Prezydenta Włoch. Przedstawienie zaproszone do finału XII edycji, a publiczność mogła je obejrzeć 17 i 18 marca.
Kana zrealizowała swoje widowisko na podstawie powieści Sviatłany Aleksijewicz. Bohaterowie nieustannie porównują siebie stąd i siebie z kiedyś, pęknięci, niedokładnie poskładani, mają jednak zdolność przenikliwego spojrzenia. Stali się nosicielami traumy, wyczulonymi na katastrofę. Są prorokami nowych zagrożeń.
Gala finałowa Festiwalu i rozdanie nagród przewidziane zostały na jesień.
fot. Małgorzata Frymus [Radio Szczecin]
fot. Małgorzata Frymus [Radio Szczecin]
Na deskach Teatru Współczesnego w Szczecinie odbyła się wczoraj (13.03.2021) wieczorem premiera "Kongresu Futurologicznego" według dzieła Stanisława Lema o tym samym tytule. Młodzi twórcy jednak luźno traktują jednak sam tekst, staje się on dla nich pretekstem do opowiedzenia o swoich lękach i marzeniach. Przyszłość to historia do opowiedzenia. Alternatywne wizje potencjalnych światów to niekończące się scenariusze możliwości.

Przedstawienie jest koprodukcją Teatru Współczesnego w Szczecinie z Teatrem Współczesnym we Wrocławiu. Premiera we Wrocławiu 17 kwietnia.

W tym roku obchodzimy też w Polsce Rok Stanisława Lema.
fot. Włodzimierz Piątek/Teatr Polski w Szczecinie
fot. Włodzimierz Piątek/Teatr Polski w Szczecinie
Krystyna i trzech mężczyzn o imionach rozpoczynających się na literę R. Ryszard - jej mąż. Robert - jej kochanek. Rafael - wzięty architekt wnętrz. I jeden weekend, który Krystyna zaplanowała w najdrobniejszych szczegółach: mąż wyjeżdża, kochanek przyjeżdża, a architekt ma czas, na wprowadzenie zmian w urządzeniu domu. Misterny plan rozpada się jednak niczym domek z kart.
"Weekend z R" Robina Hawdona, w przekładzie Elżbiety Woźniak i reżyserii Andrzeja Zaorskiego, na scenie Polskiego, a tak naprawdę z powodu remontu siedziby teatru, na Scenie Kameralnej Nowego Browaru w Szczecinie.
Małgorzata Frymus rozmawia z Katarzyną Bieschke-Wabich i Małgorzatą Iwańską.
fot. [Teatr Polski w Szczecinie]
fot. [Teatr Polski w Szczecinie]
Od ponad 20 lat Teatr Polski w Szczecinie na przełomie lutego i marca zaprasza wielbicieli "Czarnego Kota Rudego" na urodziny swojej sceny kabaretowej. W tym roku przypada 24 rocznica powołania do życia Kota i wiele wskazywało, że blisko ćwierćwiekowa tradycja może zostać przerwana.
Jednak, kiedy tylko otworzono teatry, przygotowania urodzinowe ruszyły wielką parą. Oczywiście nie ma tygodniowych obchodów i wielu urodzinowych gości, ale i tak było rewelacyjnie - twierdzą widzowie. Małgorzata Frymus rozmawia z dyrektorem Teatru Polskiego Adamem Opatowiczem.
1234567