Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-10_161293670510.jpg)
![](../public/172/172_151488446910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-06_1612626663_689999.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-05_161252028810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-03-27_158532196110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-01-16_154763906210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-04_161242709910.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-01-06_154675444410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-03_161236872110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-02-02_161225512610.jpg)