Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-14_1607966863_679668.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-13_160784185810.jpg)
![](../public/314/314_151981054410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-12_160778663410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-11_160768305910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-11_160768538510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-10_160761235510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-10_160760055710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-09_160752144910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-12-09_160753025210.jpg)