Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/335661/2016-03-24_145882038818.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-11-16_160554153710.jpg)
![](../public/314/314_152525613710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-11-16_160552160710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-11-15_160545714010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-11-13_160525038110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-11-12_160516214910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-11-08_160486789710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-09-25_160103064513.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-10-21_160329419010.jpg)