Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-10-26_160366889630.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-10-25_160361965110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-03-29_158549593210.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-07-25_146945940810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-10-22_160335128510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-10-22_160335250010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-10-21_160329419010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-11-21_157432732310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-10-20_160321887810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-10-20_160318729111.jpg)