Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-08-29_156708337110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-29_159868574110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-28_159862515910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-27_159854759510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-26_159843693710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-06-20_149794902710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-25_159834392010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-24_159826788310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-23_159816952610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-22_159811012410.jpg)