Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-06-28_159333149710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-21_159803119510.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-06-28_159333149710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-17_159764866810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-16_159757271611.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-15_159750210713.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-15_159749855410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-15_159748785010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-14_159738340410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-12_159726109210.jpg)