Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-12_159724046610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-12_159722982310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-11_159715994213.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-11_159714289910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-10_159707730210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-10_159706380210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-10_159705198710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-08_159690854910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-08_159690650310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-08-07_159681153910.jpg)