Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-03-05_158342271310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-03-03_158325476513.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-03-03_158325357010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-03-02_158314898910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-03-02_158313541510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-02-29_158296874210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-02-28_158289001610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-02-28_158287887710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2020/thumb_480_0/2020-02-27_158280795210.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/401593/2020-02-25_158262168817.jpg)