Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-06-21_156113024810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-12_157613339710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-11_157607096910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-11_157605442810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-07-19_153201897110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-10_157599672610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-10_157598587010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2015/2015-06-28_1435473401.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-10_157597481910.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-10-02_157000410410.jpg)