Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-04-19_146104641610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-19_154261201910.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-10-14_153950992310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-17_154247436010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-17_154243937110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-17_154241077811.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-16_154239840410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-13_154209397710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-12_154202060510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-11_154194309210.jpg)