Radio SzczecinRadio Szczecin » Artykuły sponsorowane
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Firmy, chcąc przyciągnąć nowe talenty i utrzymać najlepszych pracowników, muszą dopasować przestrzeń biurową do trybu i sposobu pracy zatrudnionych osób. Stworzenie miejsca pracy wpisującego się w aktualne trendy nie jest łatwym zadaniem. Chociaż otwarte przestrzenie miały wiele zalet, wyzwania takie jak brak prywatności czy hałas, skłoniły projektantów do szukania kompromisu. Nowy trend kieruje się w stronę wyraźnie wydzielonych stref, które umożliwiają pracownikom wybór miejsca dopasowanego do ich obowiązków i preferencji. Zapoznaj się z artykułem, aby dowiedzieć się, jak urządzić biuro open space sprzyjające kreatywnej pracy, efektywności i dobremu samopoczuciu pracowników.

Zalety i wady biur na planie otwartym

Koncepcja open space wywodzi się z idei eliminacji tradycyjnych ścianek działowych przy biurkach, w celu poprawy współpracy i komunikacji między pracownikami. Według założenia otwarte przestrzenie miały prowadzić do bardziej spontanicznych interakcji i wymiany pomysłów. Jednak te same cechy biur na planie otwartym przyczyniają się do braku prywatności, gwaru, który utrudnia skupienie nad wymagającymi zadaniami.

Open space podzielony na strefy – oddzielnie choć nadal razem

Obecnie widoczny jest trend odejścia od projektowania biur gabinetowych i otwartych z rzędem ustawionych biurek, na rzecz open space podzielonego na różne strefy. Dzięki temu w firmie każdy pracownik może wybrać miejsce dopasowane do specyfiki wykonywanych obowiązków lub własnych preferencji. W obrębie open space znajdują się miejsca do pracy indywidualnej, zespołowej, strefy dowolnego wykorzystania dzięki meblom modułowym.

mikomaxso ligo photo-1-medium-0x1200

źródło: mikomaxsmartoffice.com


Biura projektowane zgodnie z koncepcją Activity Based Working stawiają na różnorodność. Pracownik nie jest już przypisany do jednego stanowiska pracy i w razie potrzeby może pracować w mniej formalnym miejscu. W ramach jednego biura wydzielonych zostaje kilka stref, z których można korzystać w zależności od zadania. Aby wykorzystać pełnię potencjału przestrzeni niezwykle przydatne będą meble biurowe od Mikomax Smart Office.

Jak estetycznie i funkcjonalnie wydzielić strefy w open space?

Wydzielenie odpowiednich stref w open space może nie być prostym zadaniem. Trzeba wziąć pod uwagę specyfikę pracy zatrudnionych osób oraz rodzaje wykonywanych przez nich obowiązków. Warto połączyć praktyczne rozwiązania z elementami dekoracyjnymi. Użycie różnorodnych przegród czy ścianek akustycznych nie tylko pomaga w izolacji dźwięku, ale również stanowi wizualny podział przestrzeni. Dodatkowo, różne kolory podłóg czy oświetlenie mogą służyć do wskazania stref.

mikomax-soniqmovable-divider-walls

źródło: mikomaxsmartoffice.com


Przestrzeń dla maksymalnej koncentracji w głośnym open space

W biurach open space największym problemem są brak prywatności oraz rozpraszający hałas, który jest wynikiem rozmów i działania rozmaitych urządzeń. Aby poprawić te aspekty, warto zadbać o mobilne ścianki akustyczne oraz panele wygłuszające. Dobrym pomysłem jest także wydzielenie miejsca, które sprzyja pracy w skupieniu. Właściwie zaprojektowane, powinno być odizolowane od hałasu i innych zakłóceń, a jednocześnie wyposażone w odpowiednie narzędzia i zasoby, które wspierają skupienie się na zadaniach. Niektóre firmy idą o krok dalej, wprowadzając specjalne zasady, takie jak ograniczone godziny rozmów czy spotkań, aby sprawić, że te strefy są rzeczywiście miejscem, gdzie pracownicy mogą skoncentrować się na swoich najważniejszych obowiązkach.

Odizolowane miejsca do pracy zespołowej. Balans prywatności i współpracy

W otwartej przestrzeni, gdzie hałas i rozpraszanie mogą stać się problemem, stworzenie za pomocą mobilnych ścianek akustycznych Soniq stref dla zespołów może być kluczem do efektywności. Takie miejsca umożliwiają skoncentrowanie się na konkretnym projekcie bez zakłóceń, zachowując jednocześnie łatwy dostęp do reszty zespołu i zasobów biura. Wyważenie tych dwóch aspektów – prywatności i współpracy – może prowadzić do większej produktywności, zadowolenia z pracy oraz twórczego i innowacyjnego myślenia w zespołach.

Biurowa strefa relaksu. Oaza wypoczynku i wyciszenia w biurze

Pracownikom podczas codziennych obowiązków często towarzyszy stres. Spotkania z kontrahentami, krótkie terminy czy problemy z realizacją projektu – podczas tej gonitwy zadań potrzebna jest chwila wytchnienia i resetu nie tylko dla organizmu, ale także dla mózgu. Wydzielone strefy relaksu lub zagospodarowane chillout roomy pozwalają wyciszyć emocje i pozbyć się napięcia, które w sposób negatywny wpływa na koncentrację. W takim miejscu warto postawić na wygodne meble soft seating, praktyczne stoliki oraz rośliny. W miękkich fotelach i sofach pracownicy będą mogli porozmawiać na różne tematy oraz odpocząć.

2019 mikomaxso kig warszawa internet5

źródło: mikomaxsmartoffice.com

O czym warto pamiętać przy organizacji przestrzeni open space?

Przy organizacji przestrzeni biurowej w formie open space istnieje kilka kluczowych czynników, które warto wziąć pod uwagę, by stworzyć komfortowe i produktywne środowisko pracy. Rośliny w biurze nie tylko ozdabiają przestrzeń, ale także poprawiają jakość powietrza i wpływają pozytywnie na nastrój pracowników. Well-being pracowników powinien być priorytetem – komfortowe meble, ergonomia stanowisk oraz przemyślane rozmieszczenie stref relaksu pomogą w zachowaniu zdrowia fizycznego i psychicznego zespołu.Dostęp do światła naturalnego jest kluczowy dla utrzymania dobrego samopoczucia i skupienia, dlatego warto zaplanować rozmieszczenie stanowisk tak, by jak najwięcej pracowników korzystało ze światła dziennego.

Artykuły sponsorowane

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty