Radio SzczecinRadio Szczecin » Artykuły sponsorowane
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz

Fulfillment to rozwiązanie logistyczne, które szczególnie ułatwia funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw. Dlaczego? Umożliwia delegowanie najkosztowniejszych działań na zewnątrz, co znacząco odciążą firmę i od początku zapewnia jej sprawniejszy rozwój. Oto najważniejsze informacje na temat prowadzenia działalności z pomocą fulfillmentu!

Czym jest fulfillment?

Fulfillment to system prowadzenia przedsiębiorstwa, który polega na przekazaniu większości procesów firmom zewnętrznym. Obejmuje on wszystkie etapy związane z produktem, tj.:

  • przyjęcie;
  • przetworzenie;
  • dostarczenie do klienta.

Może się wydawać, że fulfillment skupia się na pakowaniu i wysyłce zamówienia, ale obejmuje również:

  • zarządzanie magazynem;
  • kompletowanie zamówień;
  • kontrole jakości;
  • śledzenie i obsługę zwrotów.

Przykładowo, jeśli klient doda do koszyka rzecz ze sklepu internetowego, proces fulfillmentu dotyczy odbioru zamówienia, jego kompletowania z odpowiednich produktów w magazynie, pakowania zgodnie z wymaganiami i wysyłki za pośrednictwem dostawcy logistycznego.

W takim systemie sprzedawca staje się pośrednikiem między klientem a dostawcą, który zapewnia stały napływ zamówień. Dzięki temu nie trzeba się martwić o aspekty fizyczne związane z przedsiębiorstwem, jak np. wynajem magazynu czy zatrudnianie pracowników, ponieważ są to elementy obsługiwane przez firmę zewnętrzną.

Aby dowiedzieć się więcej, można wejść na stronę internetową https://blog.sky-shop.pl/Fulfillment/, gdzie dokładnie został opisany ten sposób prowadzenia przedsiębiorstwa.

Proces obsługi sklepu internetowego

Dla sklepu internetowego sprawnie działający fulfillment jest elementem mającym wpływ na zadowolenie klienta oraz utrzymanie konkurencyjności na rynku. Współczesny konsument oczekuje nie tylko szybkiej dostawy, ale także jej elastycznych opcji, np.:

  • odbioru tego samego dnia;
  • odbioru w sklepie lub w punkcie;
  • łatwych zwrotów.

W związku z tym skuteczne zarządzanie procesem fulfillmentu obejmuje nie tylko szybką obsługę zamówień, ale także zindywidualizowane podejście do potrzeb klienta, które zwiększa konkurencyjność danej firmy na rynku.

O wiele łatwiej zadbać o zadowolenie konsumenta, gdy proces zależy od firmy zewnętrznej. Posiada ona odpowiednie zasoby, dzięki którym zazwyczaj jest w stanie zaproponować więcej dogodnych opcji niż pojedynczy sprzedawca.

Jako duży magazyn tego typu podmiot posiada kontrakty z firmami kurierskimi, co przekłada się na korzystniejsze ceny i w ostatecznym rozrachunku działa z korzyścią dla obu stron wymiany. Na początku prowadzenia własnego e-commerce może być ciężko stworzyć takie warunki, które zapewniłyby zysk dla wszystkich bez np. podnoszenia cen produktów.

Dodatkowo decydując się na fulfillment, sprzedawca poznaje warunki wysyłania produktów przez magazyny. Dzięki temu może on liczyć na konkretne terminy, w których przesyłki będą trafiać do klientów.

Korzyści delegowania zadań na zewnątrz firmy

Delegowanie procesu fulfillmentu zewnętrznej organizacji może przynieść wiele korzyści, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przede wszystkim jest to proces, który umożliwia skupienie się na działaniach związanych z generowaniem wyników sprzedażowych, czyli:

  • tworzeniu i promowaniu produktów;
  • budowaniu relacji z klientami.

Ponadto dobrze zorganizowany fulfillment pozwala uniknąć wielu problemów np. związanych z:

  • zarządzaniem magazynem;
  • zatrudnianiem personelu do obsługi zamówień;
  • kosztami związanymi z utrzymaniem infrastruktury magazynowej.

Jeśli firma specjalizuje się w produkcji określonych towarów, często warto stawiać na rozwój interesu w zakresie rozumienia potrzeb klienta, zamiast inwestować w budowę własnego magazynu i zatrudnianie personelu.

Te elementy można zlecić jako fulfillment przedsiębiorstwu zewnętrznemu, które posiada odpowiednią infrastrukturę i doświadczenie w tym zakresie. Dzięki temu klient otrzymuje towary najwyższej jakości oraz ma szansę wybierać spośród wielu produktów, ponieważ firmy dostawcze mają zasoby pozwalające na trzymanie i wysyłanie kilku rodzajów tej samej rzeczy.

Inne metody prowadzenia przedsiębiorstw w e-commerce

Fulfillment to tylko jedno z rozwiązań wykorzystywanych w e-commerce. Zależnie od rodzaju działalności i skali sprzedaży przedsiębiorcy mogą zainteresować się współpracą z dostawcami na zasadach innego modelu.

Fulfillment może przyjmować różne formy i opierać się o delegowanie zadań na zewnątrz. Dla niektórych korzystną opcją będzie dropshipping, czyli przekierowanie zamówienia bezpośrednio do producenta lub hurtownika, który zajmuje się wysyłką.

Podmioty korzystające z dropshippingu nie muszą inwestować w magazynowanie ani w obsługę zamówień, co może być atrakcyjną opcją dla nowych firm lub takich, które obsługują sprzedaż specyficznych produktów np. wielkogabarytowych.

Inną opcją może być korzystanie z usług centrów logistycznych. Oferują one kompleksową usługę fulfillment na zasadzie outsourcingu. Centra logistyczne mogą zapewniać szybką obsługę zamówień, elastyczność w zarządzaniu zapasami oraz specjalistyczne warunki przechowywania produktów.

Wielu sprzedawców decyduje się także na model hybrydowy. To podejście, w którym firma wykorzystuje kombinację różnych metod, np. część produktów magazynuje i wysyła sama, a inne dostarcza za pośrednictwem dropshippingu lub zleca obsługę zewnętrznemu dostawcy fulfillmentu.

Hybrydowy model pozwala firmie dostosować się do zmieniających się potrzeb rynku i zoptymalizować koszty operacyjne. Jest to świetne rozwiązanie dla podmiotów rozpoznawalnych i dobrze znających potrzeby swoich klientów. Na tej podstawie łatwo określić, jakie produkty są niezbędne na stanie, a co może być sprzedawane bezpośrednio z zewnętrznego magazynu

Artykuły sponsorowane

12345
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty