Radio SzczecinRadio Szczecin » Artykuły sponsorowane
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Wakacje last minute cieszą się niezmienną popularnością wśród polskich turystów, a wpływają na to m.in. atrakcyjne ceny tego typu wypoczynku, pozwalające niekiedy oszczędzić nawet kilka tysięcy złotych. Kto ustala ceny last minute? Jakie czynniki są wówczas brane pod uwagę? Sprawdzamy!

Jak wynika z raportu Polskiej Izby Turystycznej za sezon 2023, na rezerwację wakacji last minute – czyli z datą wylotu maksymalnie za dwa miesiące – zdecydowało się ponad 26% turystów, z czego ponad 12% wykupiło wycieczkę w okresie 11-21 dni przed wylotem, zaś 16,6% – maksymalnie 10 dni przed jej rozpoczęciem.

Zobacz najniższe CENY LAST MINUTE na dziś https://www.fostertravel.pl/last-minute/

Last minute – poza szczytem sezonu może być taniej

Pokazuje to, że mimo różnych trendów last minute nadal są popularną metodą podróżowania. Dla wielu osób głównym czynnikiem decydującym o wyborze danych wakacji jest cena, więc im taniej uda się upolować wycieczkę, tym lepiej. A trzeba przyznać, że obniżki last minute bywają naprawdę spore, sięgające 20-30% w szczycie sezonu (od czerwca do sierpnia) oraz nawet 50% w miesiącach wiosennych i wczesnojesiennych. W przypadku wyjazdów par lub rodzin z dziećmi mowa więc o oszczędnościach idących niekiedy w tysiące złotych.

Kto decyduje o promocjach last minute?

W praktyce jest tak, że o skalach obniżek cen wakacji last minute – kierunkach objętych promocją, konkretnych hotelach, dokładnych kwotach – decydują zespoły sprzedażowo-marketingowe biur podróży. Są w nich analitycy, specjaliści branży turystycznej, osoby zajmujące się bezpośrednio sprzedażą – każdy touroperator ma swój własny mechanizm oferowania takich wakacji.

Z punktu widzenia klientów istotną wiadomością jest to, że duże sieci biur podróży mają zazwyczaj wyższe rabaty last minute i jest ich więcej. Czasami dodatkową promocję można wynegocjować kupując wakacje last minute w stacjonarnym biurze podróży i rozmawiając bezpośrednio ze sprzedawcą. Z kolei najwięcej ofert last minute można znaleźć w wyspecjalizowanych portalach turystycznych, gromadzących w jednym miejscu wycieczki od wielu touroperatorów, co jest dla klientów znaczną oszczędnością czasu.

Ceny last minute – jak się je ustala?

Należy mieć świadomość, że skala obniżek last minute to zawsze tylko i wyłącznie wewnętrzna decyzja biura podróży organizującego dane wczasy – w polskim prawie nie ma żadnych regulujących tę kwestię przepisów czy rozporządzeń. Choć każdy touroperator ma swoje zasady polityki cenowej, to ogólnie przy ustalaniu skali promocji last minute bierze się pod uwagę kilka czynników:

  • kierunek wczasów – czy jest to kraj uznawany za egzotyczny i luksusowy (np. Zanzibar) czy też powszechnie znany i chętnie wybierany przez turystów (np. Turcja albo Egipt),
  • termin wakacji – jak już wspomniano, poza szczytem sezonu obniżki last minute bywają z reguły większe niż w miesiącach typowo wakacyjnych,
  • standard hotelu – czy jest to budżetowy hotel 3-gwiazdkowy czy też luksusowy obiekt 5-gwiazdkowy,
  • opcję wyżywienia – począwszy od wyżywienia własnego, przez opcję BB (śniadania), HB (śniadania i obiadokolacje) aż po all inclusive,
  • liczbę wolnych miejsc pozostałych na dany turnus – zarówno w wybranym obiekcie, jak i na pokładzie samolotu,
  • liczbę dni/tygodni pozostałych do wylotu – im bliżej początku wczasów, tym z reguły obniżki są większe,
  • aktualną sytuację gospodarczą i polityczną – czyli np. ceny paliw, kurs dolara lub euro, występujące w danym kraju zagrożenia.

Nie ma żadnych wątpliwości, że last minute pozwala na tanie podróżowanie po całym świecie. Warto znać mechanizmy rządzące tego typu promocjami, wiedzieć gdzie i kiedy ich szukać – dzięki temu można upolować naprawdę atrakcyjne cenowo wakacje nawet w bardzo egzotycznych zakątkach.

Artykuły sponsorowane

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty