Radiowa Szkoła pod Żaglami
Radio SzczecinRadio Szczecin » Radiowa Szkoła pod Żaglami » ARCHIWUM » ARCHIWUM - 2007 » ARCHIWUM 2007, lipiec
Z pokładu 'Daru Szczecina' relacjonuje Wojciech 'Bolo' Maleika, zastępca kapitana: Z Kopenhagi wypłynęliśmy z lekkim poślizgiem następnego dnia o czwartej nad ranem. Pogoda bez zmian, od Szczecina towarzyszy nam na przemian mżawka i deszcz. Słabe ale na szczęście sprzyjające wiatry pchały nas na północ po Sundzie. Do śniadania było bardzo przyjemnie, lecz potem zastępca zarządził przegląd żagli metodą przez stawianie.
Na początek postawiliśmy spinakera. Od razu było czuć różnice w prędkości, z 4.5 węzła skoczyła do ponad 7. Niestety zbliżające się chmury burzowe zmusiły nas do zmiany koncepcji. Spinaker dół. Burza okazała się zmyłką więc do góry poszła czym prędzej największa genua - 100 m2 (to typowa powierzchnia dwóch mieszkań). Hm.... zaangażowanie załogi (która akurat nie rozkoszowała się drzemką) znacznie wzrosło. Było nam jednak mało, postanowiliśmy dostawić dodatkowy żagiel.

I tak na wewnętrznym sztagu do góry poszedł fok sztormowy. Kiedy nam już wszystko pasowało wiatr zrobił psikusa i wykręcił. Zamiast przyjemnej żeglugi z wiatrem, znów musimy się halsować, a i to nie trwało zbyt długo bo zdechło. Nie było wyjścia uruchomiliśmy silnik i płynęliśmy 'po kresce do celu'. Po drodze poczekaliśmy na Magnolię i już razem przez całą noc podążaliśmy w kierunku Aarhus, oświetlając sobie od czasu do czasu drogę latarkami. O siódmej rano wpływamy do portu, jachtów niewiele, stoi nasz Dar Młodzieży, i kilka mniejszych jednostek. Jesteśmy dzień przed oficjalnym otwarciem, będziemy go mogli poświęcić na doklarowanie i posprzątanie jachtu a także pierwsze zwiedzanie miasta. Największą atrakcją okazał się jednak kontener z pralkami i suszarkami gdzie część załóg spędziła niemal pół dnia. Nic tak nie zbliża jak wspólne pranie.

W tak zwanym międzyczasie udało nam się przejść dość rygorystyczną inspekcję techniczną STI, która ostatecznie uprawniła nas do startu w regatach. Pod lewym salingiem dumnie powiewa bandera The Tall Ships' Races 2007.

Zobacz także

2007-07-17, godz. 09:21 [2007.07.17] GRA PLANSZOWA NA REGATY 20 tys. egzemplarzy gry planszowej w wersji polskiej oraz angielskiej zostanie wyprodukowane specjalnie na zlot żaglowców w Szczecinie. Zabawa skierowana jest… » więcej 2007-07-17, godz. 09:19 [2007.07.16] KONIEC PIERWSZEGO ETAPU REGAT Dar Szczecina na podium. Zakończył się pierwszy etap regat The Tall Ships’ Races, który prowadził z duńskiego Arhus do fińskiej Kotki. Żegluga przebiegała… » więcej 2007-07-16, godz. 14:11 [2007.07.15] KOLEJNA RELACJA Z REGAT Aarhus dnia 7 lipca, oficjalne wydarzenia związane z The Tall Ships' Races dobiegają końca. Ale dla nas, załogi Daru Szczecina przewidziane są jeszcze… » więcej 2007-07-11, godz. 14:02 [2007.07.11] PIERWSZE WYNIKI REGAT TTSR Dar Szczecina siódmy, Magnolia piąta. Szczecińskie jachty uczestniczą w pierwszym etapie regat The Tall Ships’ Races. Flotylla jachtów i żaglowców… » więcej 2007-07-09, godz. 10:57 [2007.07.09] MIĘDZYNARODOWA ZAŁOGA NA EUROPIE W TTSR Tegoroczne regaty The Tall Ships’ Races rozpoczęte. Wśród ponad stu jednostek uczestniczących w imprezie, oprócz największych żaglowców świata… » więcej 2007-07-09, godz. 10:54 [2007.07.09] DAR SZCZECINA JUŻ W AARHUS Tym razem już z Arhus - z pokładu 'Daru Szczecina' relacjonuje Wojciech 'Bolo' Maleika - zastępca kapitana: Czwartek 5-tego lipca to pierwszy… » więcej 2007-07-09, godz. 10:47 [2007.07.09] RELACJA Z TTSR 2007 Z pokładu Daru Szczecina relacjonuje Wojciech 'Bolo' Maleika - zastępca kapitana: Nareszcie, ok. godziny 15:00 w czwartek 28 czerwca, po długich pożegnaniach… » więcej 2007-07-09, godz. 10:43 [2007.07.09] THE TALL SHIPS' RACES ROZPOCZĘTE - AARHUS W Aarhus w Danii 5 lipca rozpoczęły się regaty The Tall Ships’ Races. Impreza 4 sierpnia swój finał będzie miała w Szczecinie. W regatach udział… » więcej