PKP Intercity walczy z awarią elektronicznego systemu sprzedaży biletów. Strona dedykowana pasażerom nie działa od sobotniej nocy. Wtedy spółka wprowadziła przedsprzedaż biletów na nowoczesne pociągi Pendolino.
- Pracujemy nad jego uruchomieniem - zapewnia Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. - Podróżni, którzy przez konieczność odprawy w kasie nie zdążą kupić biletu, mogą się zgłosić do konduktora w pociągu. Tam również będą mogli kupić bilet, bez ponoszenia dodatkowych kosztów za wystawienie blankietu.
Pasażerowie nie ukrywają, że błąd systemu to duży problem.
- Niedobrze że padł system, bo dużo osób korzysta z internetu, bo to XXI wiek, więc to duże utrudnienie. - Było już dość późno, więc musieliśmy dziś wcześnie przyjechać, bo żadnej informacji nie było. - Mnie akurat bodajże w piątek udało się kupić i wydrukować bilet. - To jest bardzo duże utrudnienie, ponieważ dla nas młodych jest wygodniej załatwić sobie przez internet czy telefonicznie. Mieć to w nośniku elektronicznym z którego korzystamy na co dzień, a nie stać po 40 minut w kolejce po bilet - komentują pasażerowie.
Tymczasem w kolejowej spółce już "poleciały głowy". Pracę stracił dyrektor do spraw finansowych - Paweł Hordyński i podlegli mu specjaliści odpowiedzialni za system informatyczny.


Radio Szczecin