Łukasz Borowicz uznawany za jednego z czołowych dyrygentów młodego pokolenia początku XXI wieku, jest laureatem niezliczonej liczby międzynarodowych konkursów i zdobywcą wielu nagród, m.in. Paszportu „Polityki” za efektowne wydobycie z zapaści Polskiej Orkiestry Radiowej, której był dyrektorem artystycznym w latach 2007-2015. Ponadto w 2011 roku otrzymał nagrodę „Koryfeusz Muzyki Polskiej”, a w następnych latach, im. Cypriana Kamila Norwida oraz Aleksandra Tansmana, za wybitną indywidualność muzyczną. Dotychczasowi laureaci nagrody Tansmana, to genialne postaci, takie jak chociażby Henryk Mikołaj Górecki, Jerzy Maksymiuk i „Sinfonia Varsovia”, Jan Krenz, Elżbieta Chojnacka oraz Krzysztof Penderecki.
Łukasz Borowicz studiował dyrygenturę symfoniczno-operową w klasie prof. Bogusława Madeya (dyplom z wyróżnieniem oraz medal „Magna cum laude”) w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W swojej Alma Mater uzyskał tytuł doktora w dziedzinie dyrygentury pod kierunkiem prof. Antoniego Wita, u którego był asystentem w Filharmonii Narodowej w Warszawie oraz u prof. Kazimierza Korda w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
Stał też za pulpitem dyrygenckim większości polskich orkiestr symfonicznych, m.in. wymienionych wyżej oraz światowych, m.in. Narodowej Filharmonicznej Orkiestry Rosji, Bamberger Symphoniker, Danish Radio Symphony Orchestra, Orkiestry Filharmonii Narodowej Białorusi, Cypru i Ukrainy, Pomeriggi Musicali w Mediolanie, Royal Philharmonic Orchestra, BBC Scottish SO, Konzerthausorchester Berlin, NDR Radiophilharmonie Hannover, MDR Sinfonieorchester Leipzig, Düsseldorfer Symphoniker, Sinfonieorchester der Volksoper Wien, Orchestre National Montpellier, Orkiestry Opery w Marsylii, Czech National Symphony Orchestra oraz Praskiej Orkiestry Symfonicznej FOK.
Nagrania Łukasza Borowicza ponad stu płyt zostały wyróżnione BBC Music Orchestral Choice, BBC Music Opera Choice, trzykrotnie Diapason d’Or oraz dwukrotnie nagrodą „Fryderyka”. Były również nominowane do Midem Classical Awards i Preis der Deutschen Schallplatenkritik.
Na tle innych dyrygentów wyróżnia go zainteresowanie mało znanym repertuarem. Wydobył z zapomnienia opery takie jak m.in. „Monbar, czyli Flibustierowie” Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego, „Bezdomna jaskółka” Szymona Laksa, „Flis” Stanisława Moniuszki, „Legenda Bałtyku” Feliksa Nowowiejskiego, czy „Przygoda króla Artura” Grażyny Bacewicz.
W piątek (19.02.2021) Łukasz Borowicz dyrygował szczecińskimi symfonikami. Na program wieczoru złożyły się „Preludia chorałowe” Wojciecha Kilara, Symfonia Nr 22 Es-dur Hob.I:22 „Filozof” Josepha Haydna oraz 13 Preludiów chorałowych z „Orgelbüchlein” Johanna Sebastiana Bacha w orkiestrowym opracowaniu Zygmunta Mycielskiego.