Wielka przeprowadzka dworca PKP w Szczecinie. Przez rok kasy, poczekalnia, a nawet toalety będą w Szczecińskim Centrum Przedsiębiorczości, czyli budynku stojącym naprzeciwko kładki nad torami, po drugiej stronie ulicy Kolumba.
Wszystko to z powodu rozpoczynającego się na początku listopada gruntownego remontu dworca kolejowego.
- Dworzec tymczasowy będzie spełniał swoje funkcje, ale w ograniczonej formie - mówi Robert Krzak, dyrektor projektu przebudowy dworca. - Na pewno znajdą się tam kasy biletowe, bankomaty, poczekalnia i toalety dla pasażerów. Rozmowy ze Szczecińskim Centrum Przedsiębiorczości w sprawie wynajmu pomieszczeń podjęła także część z najemców usług gastronomicznych.
W centrum przedsiębiorczości praca już wre. Tymczasowe pomieszczenie dworcowe zacznie tam działać za trzy tygodnie.
- Przygotowujemy i sprzątamy wszystkie pomieszczenia oraz przenosimy nasz sprzęt do innych sal - wymienia Zbigniew Pluta, prezes SCP.
Przebudowa dworca głównego jest podzielona na dwa etapy. W pierwszym, który potrwa do końca przyszłego roku, remont przejdzie zabytkowy budynek stacji i perony. W drugim, pojawi się m.in. nowe zadaszenie peronów. Finał przebudowy za dwa lata. Łączny koszt modernizacji to ok. 100 mln złotych.
- Dworzec tymczasowy będzie spełniał swoje funkcje, ale w ograniczonej formie - mówi Robert Krzak, dyrektor projektu przebudowy dworca. - Na pewno znajdą się tam kasy biletowe, bankomaty, poczekalnia i toalety dla pasażerów. Rozmowy ze Szczecińskim Centrum Przedsiębiorczości w sprawie wynajmu pomieszczeń podjęła także część z najemców usług gastronomicznych.
W centrum przedsiębiorczości praca już wre. Tymczasowe pomieszczenie dworcowe zacznie tam działać za trzy tygodnie.
- Przygotowujemy i sprzątamy wszystkie pomieszczenia oraz przenosimy nasz sprzęt do innych sal - wymienia Zbigniew Pluta, prezes SCP.
Przebudowa dworca głównego jest podzielona na dwa etapy. W pierwszym, który potrwa do końca przyszłego roku, remont przejdzie zabytkowy budynek stacji i perony. W drugim, pojawi się m.in. nowe zadaszenie peronów. Finał przebudowy za dwa lata. Łączny koszt modernizacji to ok. 100 mln złotych.