O tym, że brak możliwości opłacenia postoju auta w szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania przy pomocy karty płatniczej to przeżytek, wielokrotnie informowali słuchacze naszej audycji interwencyjnej "Czas Reakcji".
Urządzenia te zainstalowano ponad 10 lat temu - przypomniał na naszej antenie Wojciech Jachim, rzecznik spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne.
- Koszt takiej operacji przekracza możliwości finansowe NiOL-u, tutaj musiałaby być decyzja Rady Miasta - mówił Jachim.
Problemem jest znalezienie pieniędzy na zakup nowych parkomatów - mówiła Jolanta Balicka, przewodnicząca Komisji ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Radzie Miasta Szczecina.
- Praktycznie przygotowany już jest budżet modelowy na rok 2020. Wiemy, że zakup tego systemu to będzie koszt inwestycyjny. Możliwe, że nie uda się w 2020 roku, ale np. w przyszłych latach - mówiła Balicka.
Według wstępnych szacunków koszt zakupu 400 urządzeń to 10 mln zł.
W szczecińskiej strefie opłaty za parkowanie obowiązują od poniedziałku do piątku w godzinach między 8 a 17. Pierwsza godzina kosztuje 1,60 i 2,80 zł - w zależności od rodzaju strefy. Automaty nie wydają reszty, zdarza się też, że nie przyjmują monet.
- Koszt takiej operacji przekracza możliwości finansowe NiOL-u, tutaj musiałaby być decyzja Rady Miasta - mówił Jachim.
Problemem jest znalezienie pieniędzy na zakup nowych parkomatów - mówiła Jolanta Balicka, przewodnicząca Komisji ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Radzie Miasta Szczecina.
- Praktycznie przygotowany już jest budżet modelowy na rok 2020. Wiemy, że zakup tego systemu to będzie koszt inwestycyjny. Możliwe, że nie uda się w 2020 roku, ale np. w przyszłych latach - mówiła Balicka.
Według wstępnych szacunków koszt zakupu 400 urządzeń to 10 mln zł.
W szczecińskiej strefie opłaty za parkowanie obowiązują od poniedziałku do piątku w godzinach między 8 a 17. Pierwsza godzina kosztuje 1,60 i 2,80 zł - w zależności od rodzaju strefy. Automaty nie wydają reszty, zdarza się też, że nie przyjmują monet.