Urządzeniem trałowym będzie można wyrównywać dno toru wodnego Świnoujście - Szczecin. Sprzęt kupiły szczecińskie spółki Infra-Port i Odra 3.
Wcześniej tego typu urządzenie było sprowadzane z Trójmiasta.
- Urządzenie trałowe zainstalowane jest na jednostce typu Bizon; jest to rodzaj potężnej kratownicy. Długość: 26 metrów, szerokość: 9 metrów. Urządzenie pracuje do głębokości 15,5 metra - wyjaśnia Leszek Noworyta, dyrektor ds. produkcji spółki Infra-Port.
Jak dodaje Noworyta do wypłyceń w akwenach dochodzi często, co uniemożliwia bezpieczny ruch statków.
- Do wypłyceń dochodzi w przeróżnych sytuacjach; kiedy jednostki podchodzą lub przemożny wpływ na powstawanie wypłyceń mają stery strumieniowe - zaznacza.
Z urządzenia trałowego będzie korzystał nie tylko Zarząd Portu Szczecin - Świnoujście, ale także Urząd Morski i prawdopodobnie mniejsze porty.
- Urządzenie trałowe zainstalowane jest na jednostce typu Bizon; jest to rodzaj potężnej kratownicy. Długość: 26 metrów, szerokość: 9 metrów. Urządzenie pracuje do głębokości 15,5 metra - wyjaśnia Leszek Noworyta, dyrektor ds. produkcji spółki Infra-Port.
Jak dodaje Noworyta do wypłyceń w akwenach dochodzi często, co uniemożliwia bezpieczny ruch statków.
- Do wypłyceń dochodzi w przeróżnych sytuacjach; kiedy jednostki podchodzą lub przemożny wpływ na powstawanie wypłyceń mają stery strumieniowe - zaznacza.
Z urządzenia trałowego będzie korzystał nie tylko Zarząd Portu Szczecin - Świnoujście, ale także Urząd Morski i prawdopodobnie mniejsze porty.