Budowa Obwodnicy Zachodniej Szczecina właściwie już się rozpoczęła. Prace nad nią trwają od dłuższego czasu, ale - na razie - na papierze - powiedział Artur Szałabawka w "Rozmowach pod krawatem".
- Można powiedzieć, że budowa już się rozpoczęła, bo prace i pozyskanie kilkunastu milionów złotych na wyznaczenie trasy i prace geologiczne zostały zakończone. Bez tego dwuletniego okresu przygotowawczego bylibyśmy znowu na początku drogi. No, niestety - teraz przepisy unijne i środowiskowe są tak bardzo restrykcyjne, że budowa drogi jeszcze "w papierologii" trwa dłużej niż wylewanie betonu czy asfaltu - zaznaczył poseł Szałabawka.
Przygotowania do budowy obwodnicy rozpoczęły się już kilkanaście lat temu. Ma ona m.in. wyeliminować ciężki transport z ulic lewobrzeżnego Szczecina. Korzystać z niej będą także ciężarówki z transportami do Zakładów Chemicznych Police.
W środę zarząd zakładów wyraził zgodę, aby na ich terenie powstały tunele i drogi będące elementami trasy. Przetarg na budowę ma być ogłoszony w ciągu dwóch miesięcy.
Obwodnica będzie miała 50 kilometrów, jej koszt to pięć miliardów złotych.
Dodaj komentarz 15 komentarzy
Bardzo popieram ten projekt i mocno trzymam kciuki za wszystkich, którzy będą go realizować.
Czyżby lokalni samorządowcy wystosowali, kilka dni temu, apel w sprawie realizacji tej inwestycji, ponieważ wiedzieli że działania wstępne są już na tak zaawansowanym etapie? :)
W zasadzie już płyniemy promami i podróżujemy SKM. Dokończcie cokolwiek. Port kontenerowy też już budujecie. Ale ofert brak.
POPIERAM !
DOBRA SPRAWA
trzymam kciuki, żeby zachodni Szczecin mógł o wiele szybciej jeździć nad morze. Najlepiej byłoby wkrótce wykorzystać świnoujskiego kreta i jak najszybciej przebić się pod Odrą, jak tylko zakończy prace między wyspami
Oby tylko potem budowa się nie zakończyła również "tylko na papierze".
Jeśli maturzysta zaczyna etap przygotowań do egzaminu dojrzałości, to czy to znaczy, że już zaczął zdawać maturę?
hehehe... budowa drogi na papierze to i pojeździć sobie można kredkami i flamastrami :))
Ja tylko przypominam, że stępka nie tylko już miała kilka razy plany wyznaczane, ale nawet wyznaczony był termin wodowania!
I wszystkie PiS-iory klęły się, że tak będzie jak bum-cyk-cyk! Zwłaszcza Zaremba i Jacyna. Czy Szałabawka? Nie pamiętam i nawet nie chce mi się sprawdzać. Bo z tego ich bum-cyk-cyk zrobiło się bunga-bunga całej Polski
Powstał gazoport, powstaje tunel, pogłębiany jest tor Szczecin-Świnoujście, trwa program budowy stu obwodnic, dlatego jestem spokojny, że PiS kolejny raz wywiąże się z obietnicy i obwodnica zachodnia Szczecina w końcu niebawem powstanie.
Idąc retoryka Szalabawki tunel w Świnoujściu rozpoczęła budować poprzednia władza, ponieważ to wtedy robiono badania geologiczne, z rozbudową Polic było tak samo, trzeba im zatem podziękować:) prawda Pawełku?:)
Tunel w Świnoujściu zaczął chłopcze budować PiS. W latach 2006–2007 ustanowiono drogę dojazdową do centrum Świnoujścia drogą krajową nr 93, oraz podpisano pierwszą umowę z GDDKiA o inwestorstwie zastępczym. Natomiast w budżecie państwa zarezerwowano wtedy pieniądze na sporządzenie studium wykonalności. Następnie rząd PiS wpisał tunel pod Świną do unijnego programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013 i zarezerwował na jego budowę w budżecie państwa 200 milionów złotych. Niestety po dojściu do władzy przez PO pieniądze te rząd Tuska przekierował do Gdańska na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Prace geologiczne w Policach nastąpiły za PiS.
@Paweł - ŁŻESZ! Tunel w Świnoujściu i gazoport zaczęli budować już w 1954 Kaczyński Lech i Jarosław osobiście. To wtedy wbili pierwsze łopatki w nadmorski piasek inaugurując "wielkopomne dzieło"
Kiedy argumentów brak, zostaje pisanie głupot...
No widzisz? I sam sobie odpowiedziałeś
Pawełku, kiedy były prace geologiczne pod tunel w Świnoujściu? No i na prom też jest już stępka, można więc powiedzieć że się buduje, co nie? :)
ludzie (znawcy jw) teraz są prace geodezyjne !