W Szczecinie trwa 10. Międzynarodowy Kongres Morski. Drugi dzień wydarzenia poświęcony był na debaty i prelekcje powiązane z branżą morską.
Jednym z poruszanych tematów była sprawa połączeń transportowych między krajami Trójmorza, zarówno morskich, jak i lądowych, za sprawą Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
Inwestycje związane z tą inicjatywą nie tylko pomagają w rozwoju polskich portów, wymierne korzyści z nich mają również obywatele - mówi Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Port Szczecin-Świnoujście zaczyna być świetnie skomunikowany ze swoim zapleczem, kończymy ostatnie dwa odcinki na drodze S3. Skończyliśmy praktycznie całość inwestycji dostępowych w Świnoujściu i Szczecinie, jeżeli chodzi o kwestie kolejowe. Korzystamy dokładnie z tych samych sieci transportowych, czyli dokładnie tego samego krwiobiegu, jakim jest linia kolejowa i układ drogowy - informuje Szreder-Piernicka.
W naszym regionie do Transeuropejskiej Sieci Transportowej należą drogi: S3, S6 i S10, linie kolejowe ze Szczecina do Poznania, Trójmiasta i Berlina, porty Szczecin i Świnoujście i lotnisko w Goleniowie.
Inwestycje związane z tą inicjatywą nie tylko pomagają w rozwoju polskich portów, wymierne korzyści z nich mają również obywatele - mówi Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Port Szczecin-Świnoujście zaczyna być świetnie skomunikowany ze swoim zapleczem, kończymy ostatnie dwa odcinki na drodze S3. Skończyliśmy praktycznie całość inwestycji dostępowych w Świnoujściu i Szczecinie, jeżeli chodzi o kwestie kolejowe. Korzystamy dokładnie z tych samych sieci transportowych, czyli dokładnie tego samego krwiobiegu, jakim jest linia kolejowa i układ drogowy - informuje Szreder-Piernicka.
W naszym regionie do Transeuropejskiej Sieci Transportowej należą drogi: S3, S6 i S10, linie kolejowe ze Szczecina do Poznania, Trójmiasta i Berlina, porty Szczecin i Świnoujście i lotnisko w Goleniowie.