Portowe nieruchomości nie staną się własnością spółki Rhenus - podkreśla prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Chodzi o medialną burzę, która wybuchła po internetowych wpisach byłego wiceministra infrastruktury i ministra gospodarki morskiej.
Marek Gróbarczyk napisał na platformie X, że port w Szczecinie trafi w niemieckie ręce. To dlatego, że większość udziałów jednej z portowych spółek, Bulk Cargo, kupiła niemiecka firma Rhenus.
To jednak nie oznacza, że portowe nieruchomości staną się własnością tej spółki - wyjaśniał w Rozmowie pod krawatem Jarosław Siergiej. Pojawią się za to nowe inwestycje.
- Zarząd Morskich Portów [Szczecin i Świnoujście - przyp. red.], tylko je wydzierżawia, czyli Rhenus wnosi urządzenia, buduje magazyny, nie przenosi praw własności ani infrastruktury, czyli nabrzeży, gruntów, dróg czy tez dostępu kolejowego - mówił prezes portów.
Rhenus w ciągu najbliższych lat w porcie ma zainwestować 200 mln złotych.
Rozmowa pod krawatem z prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Jarosławem Siergiejem do wysłuchania i obejrzenia tutaj.
Marek Gróbarczyk napisał na platformie X, że port w Szczecinie trafi w niemieckie ręce. To dlatego, że większość udziałów jednej z portowych spółek, Bulk Cargo, kupiła niemiecka firma Rhenus.
To jednak nie oznacza, że portowe nieruchomości staną się własnością tej spółki - wyjaśniał w Rozmowie pod krawatem Jarosław Siergiej. Pojawią się za to nowe inwestycje.
- Zarząd Morskich Portów [Szczecin i Świnoujście - przyp. red.], tylko je wydzierżawia, czyli Rhenus wnosi urządzenia, buduje magazyny, nie przenosi praw własności ani infrastruktury, czyli nabrzeży, gruntów, dróg czy tez dostępu kolejowego - mówił prezes portów.
Rhenus w ciągu najbliższych lat w porcie ma zainwestować 200 mln złotych.
Rozmowa pod krawatem z prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Jarosławem Siergiejem do wysłuchania i obejrzenia tutaj.
Edycja tekstu: Elżbieta Bielecka
Dodaj komentarz 4 komentarze
Panie siergiej ... niech pan opowie jak pan wpuścił ttline i finnlines do świnoujścia ... a teraz rhenus... i nadal się pan uśmiechasz i udajesz głupa?
Wpisy ludzi zbyt lakonicznie znających się na zasadach funkcjonowania portów morskich nie dziwią (warto trochę poczytać - Ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich) ale wpisy byłego ministra to już czysta polityka i brudna gra. Pan Gróbarczyk zna tą ustawę i zna fakty, o tym, kiedy wpływy na funkcjonowanie portu w Szczecinie uzyskały duże podmioty z kapitałem międzynarodowym w tym niemieckim. Zarówno konsorcjum DB jak i Rhenusowi otwierali drzwi do Szczecina prezesi z nadania PIS. Ten aparatczyk świadomie manipuluje faktami co udowodnili dziennikarze już wielokrotnie. Wierny partii, która na szczuciu, oszustwie i złodziejstwie stara się budować wsparcie i mącić w głowach ludziom.
@nazaan: Nie ma znaczenia czy to pisiory czy uśmiechnięci z koalicji .. fakt jest jeden ... kraj jest wysprzedawany i należy to jak najszybciej zatrzymać i rozliczyć winnych.. trzeba dobrze i mądrze zagłosować bo obecna formuła "demokracji" się już wyczerpała!
To teraz czekam na płacz - DB Port Szczecin, zaraz nie będzie DB... Niemiec port sprzedaje :D Dawaj @AntyZielony