"Protesty - to dla nas dobry znak" - tak prezes Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego mówi o niemieckim sprzeciwie w sprawie rozbudowy świnoujskiego terminala.
Przypomnijmy, że skargę w tej sprawie złożyła niemiecka organizacja pozarządowa, jednak została ona odrzucona.
Są kolejne, podobne działania naszych zachodnich sąsiadów - m.in. w związku z budową nowego toru podejściowego do terminala. To jednak nie jest powód do zmartwień, wręcz przeciwnie - mówił Andrzej Montwiłł w "Rozmowie pod Krawatem".
- Traktujemy to jako wyróżnienie czy uznanie naszych osiągnięć i tego, że naprawdę rozwijamy się tutaj przez ostatnie 30 lat. Także, jeżeli dzisiaj słyszymy jakieś głosy, to traktujemy to jednak jako obawę o pogorszenie się konkurencyjności portów niemieckich - tłumaczył Montwiłł.
Autorzy skargi argumentowali, że działalność terminala może negatywnie odbić się na przyrodzie.
Są kolejne, podobne działania naszych zachodnich sąsiadów - m.in. w związku z budową nowego toru podejściowego do terminala. To jednak nie jest powód do zmartwień, wręcz przeciwnie - mówił Andrzej Montwiłł w "Rozmowie pod Krawatem".
- Traktujemy to jako wyróżnienie czy uznanie naszych osiągnięć i tego, że naprawdę rozwijamy się tutaj przez ostatnie 30 lat. Także, jeżeli dzisiaj słyszymy jakieś głosy, to traktujemy to jednak jako obawę o pogorszenie się konkurencyjności portów niemieckich - tłumaczył Montwiłł.
Autorzy skargi argumentowali, że działalność terminala może negatywnie odbić się na przyrodzie.
Andrzej Montwiłł odniósł się również do zamieszania wokół szczecińskiego operatora portowego Bulk Cargo. Właścicielem ponad 90 proc. udziałów w spółce została firma Rhenus. Były minister Marek Gróbarczyk zarzucił, że "premier oddaje szczeciński port Niemcom". Obecny minister Arkadiusz Marchewka określił ten wpis jako "popis hipokryzji", bo o planach sprzedaży spółki był informowany rząd Mateusza Morawieckiego.
- Ma to absolutnie wymiar polityczny. Po pierwsze nie sprzedano portu w Szczecinie, bo portów się nie sprzedaje. Będą inwestycje, które nowy właściciel jest w stanie zrealizować, bo ma takie możliwości kapitałowe - podkreśla Montwiłł.
Bulk Cargo to jeden z największych operatorów działających w szczecińskim porcie.
Cała rozmowa do wysłuchania i do obejrzenia na naszej stronie internetowej, ale też można do niej wrócić na naszym radiowym Facebooku.
W piątek, po godz. po 8.30 gościem Małgorzaty Frymus będzie archeolog dr Wojciech Filipowiak z Instytutu Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk. Będzie o dużych
Edycja tekstu: Joanna Chajdas