W nocy na soboty na niedzielę w Hollywood zostaną rozdane filmowe Oscary. W tym roku na święto filmu Polacy będą patrzeć przede wszystkim poprzez pryzmat "Zimnej Wojny" Pawła Pawlikowskiego i nominacji w trzech kategoriach: "najlepszy film zagraniczny", "najlepszy reżyser" i "zdjęcia".
Polska produkcja od wielu miesięcy promowana jest w Stanach Zjednoczonych i można ją zobaczyć w wielu częściach USA - nie tylko w kinach niezależnych.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
Zobacz także
2019-09-28, godz. 08:34
Trzeci dzień Festiwalu Filmowego "Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci"
W ramach XI Festiwalu Filmowego "Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci" w Gdyni odbędzie się w sobotę finał projektu "Młodzi dla Historii". Celem inicjatywy jest zachęcenie młodzieży do poznawania historii związanych z latami wojennymi…
» więcej
2019-09-27, godz. 18:46
Rusza nowy sezon w Teatrze Współczesnym
Już w piątek pierwsza premiera, w nowym sezonie, w Teatrze Współczesnym w Szczecinie.
» więcej
2019-09-27, godz. 18:12
Polsko-chiński festiwal muzyczny trwa w Szczecinie
Polsko-chiński Festiwal Muzyczny "Punkty styczne" trwa w Szczecinie.
» więcej
2019-09-27, godz. 16:24
Inauguracja sezonu Filharmonii w Szczecinie na Stradivariusie
Światowej sławy chiński skrzypek Ning Feng, triumfator wielu międzynarodowych konkursów znany jest z sal koncertowych od Sao Paulo po Hongkong. Z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, pod dyrekcją…
» więcej
2019-09-26, godz. 18:51
„Obrazy muzyki. Muzyka w obrazach” z Pendereckim w Szczecinie
Unikatowe portrety największych osobowości świata muzycznego, m.in. Pendereckiego, Kilara, Zimermana, Glassa, czy Goldenthala, można zobaczyć w Szczecinie na wystawie „Obrazy muzyki. Muzyka w obrazach”.
» więcej
2019-09-25, godz. 23:57
Trzy porcje Curcumy w Radiu Szczecin. [WIDEO, ZDJĘCIA]
Zespół wystąpił na naszej scenie w ramach cyklu [3x1].
» więcej
2019-09-25, godz. 13:42
"Czemu mnie o was w szkole nie uczyli?" Słowno-muzyczne wydarzenie w Radiu Szczecin
Grypsy Łukasza Cieplińskiego "Pługa", pamiętnik Zdzisława Brońskiego oraz słowa Rotmistrza Pileckiego czy majora Szendzielarza "Łupaszki" w studiu S-1 Radia Szczecin.
» więcej
2019-09-24, godz. 19:21
Porcja Curcumy na początek jesieni. [WIDEO, ZDJĘCIA]
Podobno kurkuma ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Przekonamy się o tym w najbliższą środę.
» więcej
2019-09-23, godz. 17:11
Waldemar Malicki zamknął "Meisinger Music Festival 2019"
"Klasyka na wesoło", czyli różnorodne opracowania słynnych tematów m.in. Bacha, Mozarta, Vivaldiego, Straussa i Chopina zabrzmiały w Pałacu w Przelewicach podczas finałowego koncertu "Meisinger Music Festival".
» więcej
2019-09-23, godz. 14:43
Zapowiedź nowego sezonu w Pleciudze
Cztery premiery, dwa wznowienia i 20-lecie Sceny dla dorosłych - Teatr Lalek Pleciuga w Szczecinie zapowiedział nowy sezon artystyczny.
» więcej