W nocy na soboty na niedzielę w Hollywood zostaną rozdane filmowe Oscary. W tym roku na święto filmu Polacy będą patrzeć przede wszystkim poprzez pryzmat "Zimnej Wojny" Pawła Pawlikowskiego i nominacji w trzech kategoriach: "najlepszy film zagraniczny", "najlepszy reżyser" i "zdjęcia".
Polska produkcja od wielu miesięcy promowana jest w Stanach Zjednoczonych i można ją zobaczyć w wielu częściach USA - nie tylko w kinach niezależnych.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
Zobacz także
2019-04-03, godz. 09:07
Dla kogo Nagroda im. Joanny Kulmowej?
Zmarła w ubiegłym roku poetka Joanna Kulmowa patronem nowej nagrody w dziedzinie literatury.
» więcej
2019-03-31, godz. 19:01
"Było fantastycznie". Mikromusic koncertuje w S1 Radia Szczecin [ZDJĘCIA]
W studiu S-1 Radia Szczecin zakończył się drugi niedzielny koncert zespołu Mikromusic.
» więcej
2019-03-31, godz. 08:46
Anegdoty i historie w teatrze, czyli najnowsza propozycja "Kameralnego"
Od A do Z, czyli od Andrzeja do Zaorskiego to najnowsza propozycja Teatru Kameralnego w Szczecinie.
» więcej
2019-03-30, godz. 17:05
Rockowe granie w S1. Pierwszy koncert Rosegarden
O 18 w sobotę w studiu koncertowym S1 Radia Szczecin rozpocznie się występ zespołu Rosegarden.
» więcej
2019-03-28, godz. 00:03
Zespół PowerPlant zagrał na scenie Radia Szczecin [WIDEO, ZDJĘCIA]
Koncert odbył się w ramach cyklu [3x1].
» więcej
2019-03-27, godz. 10:11
Początki chrześcijaństwa na deskach Teatru Współczesnego
Początki chrześcijaństwa to temat najnowszej premiery w Teatrze Współczesnym w Szczecinie. "Judaszaweł" Bartosza Żurowskiego to historia Apostoła Piotra i Ewangelisty Łukasza, którzy prowadzą badania rekonstrukcyjne nad historią…
» więcej
2019-03-26, godz. 20:18
Co to będzie? Kto przybędzie? [WIDEO, ZDJĘCIA]
Tym razem w cyklu [3x1], jak twierdzi zespół, ciężkie brzmienie łagodne dla uszu.
» więcej
2019-03-26, godz. 18:55
Osoby słabo widzące i słyszące poczuły Operę [ZDJĘCIA]
Przez pół roku brali udział w warsztatach, a teraz pokazują swoje prace. To uczestnicy projektu "Poczuj Operę", którego finał można było oglądać we wtorek w szczecińskiej Operze na Zamku.
» więcej
2019-03-26, godz. 12:52
Joanna Kulmowa patronką nowej nagrody w Szczecinie
Autorzy literatury dziecięcej z szansą na wyróżnienia imienia Joanny Kulmowej. Miasto zapowiada, że autorka książek dla najmłodszych i poetka będzie patronką nowej nagrody.
» więcej
2019-03-26, godz. 07:55
Dzień Teatru i odznaczenia "Gloria Artis” dla szczecińskich artystów [ZDJĘCIA]
Szczecińskie teatry w poniedziałek świętowały Międzynarodowy Dzień Teatru, który w kalendarzu przypada w środę.
» więcej