W nocy na soboty na niedzielę w Hollywood zostaną rozdane filmowe Oscary. W tym roku na święto filmu Polacy będą patrzeć przede wszystkim poprzez pryzmat "Zimnej Wojny" Pawła Pawlikowskiego i nominacji w trzech kategoriach: "najlepszy film zagraniczny", "najlepszy reżyser" i "zdjęcia".
Polska produkcja od wielu miesięcy promowana jest w Stanach Zjednoczonych i można ją zobaczyć w wielu częściach USA - nie tylko w kinach niezależnych.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
Zobacz także
2017-09-28, godz. 20:57
Polsko-niemiecka współpraca i unijna kasa na teatralną ofertę
Blisko trzy miliony euro na polsko-niemiecką sieć teatralną. Opera na Zamku, Teatr w Stralsundzie, Teatr w Schwedt stworzą sieć teatralną, która pozwoli mieszkańcom obu stron granicy polsko-niemieckiej łatwiej korzystać z propozycji…
» więcej
2017-09-28, godz. 16:33
Milicyjne pojazdy zajechały do Muzeum Oręża Polskiego
Kiedyś służyły do pacyfikowania manifestacji, dziś można je oglądać w Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu.
» więcej
2017-09-28, godz. 09:42
Chór ze Szczecina rusza na podbój USA
Szczeciński chór dziecięcy Don Diri Don wyrusza w czwartek na podbój Nowego Jorku. Podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych młodzi śpiewacy wezmą udział w słynnej nowojorskiej Paradzie Pułaskiego oraz zaprezentują swoje wokalne u…
» więcej
2017-09-27, godz. 23:57
Zespół Vintage Love zagrał na scenie Radia Szczecin! [WIDEO, ZDJĘCIA]
We wrześniowej odsłonie cyklu [3x1] na naszej scenie wystąpiła nowa szczecińska grupa.
» więcej
2017-09-27, godz. 16:00
Rozpoczęcie sezonu w Teatrze Lalek Pleciuga
Cztery premiery, warsztaty teatralne, spotkania i wystawy. Teatr Lalek Pleciuga rozpoczął kolejny, 65. sezon teatralny.
» więcej
2017-09-27, godz. 10:24
Kayah, Kroke i chór "AeMki" na jednej scenie [ZDJĘCIA]
Kayah, Kroke i Chór Akademii Morskiej wystąpili razem w szczecińskiej filharmonii. To w ramach czwartej odsłony projektu "Wspólne brzmienia". Podczas koncertu, który odbył się we wtorek wieczorem, można było usłyszeć oryginalne…
» więcej
2017-09-26, godz. 23:00
Cykl [3x1] rozpoczyna nowy sezon. [WIDEO, ZDJĘCIA]
W pierwszej po wakacjach odsłonie naszego cyklu [3x1] zaprezentuje się szczeciński zespół Vintage Love. Występu będzie można posłuchać w środowej audycji "Schody do nieba" w Radiu Szczecin. Start po godzinie 23.
» więcej
2017-09-26, godz. 19:59
Nowy sezon w Trafostacji. "Klucz do zrozumienia współczesności"
Trafostacja Sztuki Szczecin przedstawiła program na kolejny rok. Od kilku miesięcy nowym dyrektorem instytucji jest Stanisław Ruksza. Po objęciu stanowiska w kwietniu obiecał przedstawienie nowego programu Trafo.
» więcej
2017-09-26, godz. 18:32
Kayah i Kroke w szczecińskiej Filharmonii
Kayah i Kroke wystąpią z Chórem Akademii Morskiej w Szczecinie. Usłyszymy oryginalne aranżacje melodii żydowskich, wywodzących się z krakowskiego Kazimierza, jak również urokliwe pieśni bałkańskie czy poruszające utwory kultury…
» więcej
2017-09-24, godz. 14:15
Niedziela: Zamkowe Wieczory Książęce pod znakiem Jana Sebastiana Bacha
Po przerwie wakacyjnej wracają Zamkowe Wieczory Książęce - początek o godz. 16 w Zamku Książąt Pomorskich. Niedzielne spotkanie poświęcone jest Janowi Sebastianowi Bachowi.
» więcej