W nocy na soboty na niedzielę w Hollywood zostaną rozdane filmowe Oscary. W tym roku na święto filmu Polacy będą patrzeć przede wszystkim poprzez pryzmat "Zimnej Wojny" Pawła Pawlikowskiego i nominacji w trzech kategoriach: "najlepszy film zagraniczny", "najlepszy reżyser" i "zdjęcia".
Polska produkcja od wielu miesięcy promowana jest w Stanach Zjednoczonych i można ją zobaczyć w wielu częściach USA - nie tylko w kinach niezależnych.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
Zobacz także
2017-05-14, godz. 09:22
Koncert muzyki dawnej pod znakiem Bacha i klawesynu [ZDJĘCIA]
"Wariacje Goldbergowskie" Jana Sebastiana Bacha w wykonaniu Marcina Świątkiewicza wypełniły w sobotę wieczorem dziedziniec Muzeum Narodowego w Szczecinie. Znakomity klawesynista wykazał się niezwykłym kunsztem i brawurą w ponad 30-częściowym…
» więcej
2017-05-13, godz. 10:36
XIV Szczeciński Festiwal Muzyki Dawnej [ZDJĘCIA]
Polifonia, chorał gregoriański i improwizacje organowe rozpoczęły XIV Szczeciński Festiwal Muzyki Dawnej. Podczas koncertu inauguracyjnego w Bazylice Archikatedralnej muzykowi i śpiewakom towarzyszył tzw. live painting. Karsten Mittag…
» więcej
2017-05-12, godz. 20:34
Kolekcja polskich plakatów w Szczecinie. Wyjątkowa wystawa w MN [ZDJĘCIA]
Zbiory Muzeum Polskiego w Ameryce i Misji Polskiej w Orchard Lake School po raz pierwszy w historii trafiły na wystawę do Szczecina. W Muzeum Narodowym na Wałach Chrobrego można oglądać około stu prac: plakatów, druków okazjonalnych…
» więcej
2017-05-12, godz. 18:42
Dźwięk i ilustracja "zagrają" wspólnie w katedrze
Barwy Dźwięku, czyli koncert połączony z tworzonymi "na żywo" ilustracjami rozpocznie się o 20 w szczecińskiej archikatedrze.
» więcej
2017-05-12, godz. 10:53
Wystawa aktów i portretów Joanny Sarapaty w Galerii Poziom 4 [ZDJĘCIA]
Kobiece akty i portrety autorstwa jednej z najbardziej znanych współczesnych polskich malarek, Joanny Sarapaty oglądać można w Galerii Poziom 4 w szczecińskiej Filharmonii.
» więcej
2017-05-10, godz. 18:10
Dobre dźwięki w szczecińskich szkołach
Obszar relaksu i dobrych dźwięków w szczecińskich szkołach. Pierwszy z nich powstał już w Szkole Podstawowej nr 35 i nazwany został "Strefą Harmonii".
» więcej
2017-05-10, godz. 09:11
Polka w finale Eurowizji!
Reprezentantka Polski Kasia Moś zaśpiewa w finale 62. Konkursu Piosenki Eurowizji w Kijowie. Razem z Polką do finału awansowało dziewięcioro uczestników. Drugi półfinał odbędzie się w czwartek.
» więcej
2017-05-09, godz. 21:24
Zamkowe Forum Kultury: Młodzi artyści mają szansę na rozwój i pracę [ZDJĘCIA]
Młodzi artyści mają szansę na rozwój i pracę - przekonywali w Szczecinie uczestnicy Zamkowego Forum Kultury. Debata odbyła się na Zamku Książąt Pomorskich.
» więcej
2017-05-09, godz. 17:04
Jaka przyszłość po uczelni artystycznej?
Kolejna odsłona Zamkowego Forum Kultury już o godzinie 18. Temat wtorkowej debaty to: "Absolwent uczelni artystycznej. Co dalej?"
» więcej
2017-05-06, godz. 19:27
Premiera "Pijaków" na deskach Teatru Polskiego
Pijakiewicz wychowuje młodą, piękną Teresę, której trzeba znaleźć męża. Ale którego wybrać? Pijącego, starego kompana czy stroniącego od napojów wyskokowych młodego strażaka. Premiera "Pijaków" Franciszka Bohomolca na scenie…
» więcej