W nocy na soboty na niedzielę w Hollywood zostaną rozdane filmowe Oscary. W tym roku na święto filmu Polacy będą patrzeć przede wszystkim poprzez pryzmat "Zimnej Wojny" Pawła Pawlikowskiego i nominacji w trzech kategoriach: "najlepszy film zagraniczny", "najlepszy reżyser" i "zdjęcia".
Polska produkcja od wielu miesięcy promowana jest w Stanach Zjednoczonych i można ją zobaczyć w wielu częściach USA - nie tylko w kinach niezależnych.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
Zobacz także
2017-02-04, godz. 16:29
Nie żyje szczeciński muzyk Jan Waraczewski
Jan Waraczewski, skrzypek i wieloletni koncertmistrz Orkiestry Symfonicznej Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, zmarł w sobotę 4 lutego. Miał 69 lat.
» więcej
2017-02-03, godz. 18:27
Zagrają dla Naomi
Szczecińskie zespoły zagrają dla ciężko poparzonej Naomi. 10-letnia dziewczynka w ubiegłym roku uległa wypadkowi i doznała oparzeń trzeciego stopnia.
» więcej
2017-02-03, godz. 14:00
Organek w Radiu Szczecin [WYWIAD]
Autor jednego z największych przebojów ostatnich tygodni "Mississippi w ogniu" był gościem Kamili Olkusz i Grzegorza Lamenta w programie "Radio Szczecin w Pracy".
» więcej
2017-02-03, godz. 07:40
Wystartował nabór kandydatów do ważnej szczecińskiej nagrody
Ruszył nabór kandydatów do szczecińskiej Nagrody Artystycznej i tytułu Mecenasa Kultury za ubiegły rok.
» więcej
2017-02-03, godz. 07:23
Charytatywny koncert dla 1,5-rocznej Nadii z Nowogardu
Mieszkańcy Nowogardu w piątek organizują koncert charytatywny dla chorej dziewczynki.
» więcej
2017-01-30, godz. 18:22
Czy pamiętamy szkolne lektury, czyli kto wybierze książkę do Narodowego Czytania?
Wybieramy lekturę do tegorocznej edycji Narodowego Czytania. Każdy może zagłosować na wybraną książkę - tak zdecydował prezydent. Z typowaniem może być jednak problem.
» więcej
2017-01-28, godz. 15:31
Promocja książki szczecińskiego socjologa na urodziny muzeum
Promocja książki szczecińskiego socjologa - dr. Macieja Kowalewskiego z Uniwersytetu Szczecińskiego to kolejny punkt obchodów pierwszych urodzin Centrum Dialogu Przełomy.
» więcej
2017-01-27, godz. 08:43
Nowe, prywatne muzeum w Szczecinie
Odnoszące się do polskiej, powojennej tradycji Szczecina muzeum powstanie w mieście w połowie roku. Inicjatywa ma charakter prywatny, organizatorem placówki i właścicielem eksponatów jest historyk i kolekcjoner Wojciech Lizak.
» więcej
2017-01-25, godz. 23:50
Zespół Kerosene Blood zagrał w Radiu Szczecin! [WIDEO, ZDJĘCIA]
W pierwszej w tym roku odsłonie cyklu [3x1] na naszej scenie pojawiła się szczecińska grupa Kerosene Blood.
» więcej
2017-01-25, godz. 15:40
"Odnowa" w 13 Muzach. Plan rozpisany na cztery lata
Szczecińska scena komediowa, koncerty poezji śpiewanej, spotkania autorskie z literatami i warsztaty tańca - to część inicjatyw, jakie w Klubie 13 Muz w Szczecinie chce realizować w ciągu czterech najbliższych lat dyrektor Domu Kultury…
» więcej