Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/398598/2019-12-16_157650086216.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-16_157650077710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-09-20_156900691110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-15_157643224610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-15_157639521810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-14_157633453910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-14_157631850010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-13_157622964910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-13_157622291410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-12-12_157617539010.jpg)