Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-10-19_157150661810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-01-23_151669938210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-10-17_157129825511.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-10-16_157125303510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-10-15_157113600410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-10-15_157113760110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-10-15_157113565410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-10-12_157087845810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-04-13_152360166420.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-10-12_157086180010.jpg)