Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](../public/276/276_156468577210.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-12-10_148136839010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-08-01_156463743610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-29_156440298812.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-29_1564382392_580806.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-28_156430894512.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-25_156407640110.jpg)
![](../public/314/314_151981054410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-24_156399324110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-24_156398657310.jpg)