Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-06_1562455851_579481.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-06_156242639110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-06_156239644510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-05_156234678016.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-05_156234006310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-05_156231166910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-04_156224729313.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-04_156224745610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-04_1562234099_578960.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-07-04_156222658710.jpg)