Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-12_155765738710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-11_155759165510.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-10-13_147635772911.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-11_155756708010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-11_155756183120.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-10_155747584010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-04-24_146149189710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-08_155730990710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-09_155742467811.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-09_155739352210.jpg)