Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-01-23_154821868510.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-11-03_154124466410.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-01-13_154740214510.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-11-03_154124466410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-01-19_1547933519_543831.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-01-19_154791973910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-01-19_154791540810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/339754/2016-07-01_146737742413.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/333211/2016-01-25_1453725152_9.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-01-17_154774809219.jpg)