Dzieło Bożeny Keff, niejednoznaczny w swojej formie, kontrowersyjny utwór poetycki o dużym potencjale inscenizacyjnym, podejmuje temat toksycznej relacji matki i córki. Jednocześnie zostaje podjęta rozmowa o ojczyźnie, trudnej historii i bolesnej miłości. W spektaklu pojawiają się motywy wykluczania i bycia wykluczanym, uzależnienia i niezależności oraz problem trudności podjęcia dialogu międzypokoleniowego. Utwór Bożeny Keff cechuje pewna obrazoburczość, niejednoznaczność gatunkowa, pastisz, językowa mieszanka stylów. Tekst, nominowany do Literackiej Nagrody NIKE, został w Teatrze Współczesnym zrealizowany przez zespół artystów z różnych dziedzin sztuki, którzy – operując nowatorskimi środkami wyrazu – nadają teatrowi tworzonemu przez Marcina Libera wielopoziomowy charakter. Muzyka skomponowana przez Aleksandrę Grykę (dwukrotnie nominowaną do nagrody Paszport Polityki w dziedzinie muzyka poważna), praca wideo Studia Filmowego LadaChwila, kostiumy grupy Mixer i oprawa graficzna Tymka Jezierskiego współgrają z intymnością teatru, ze sceną, na której widzimy dwie świetne aktorki – Irenę Jun i Beatę Zygarlicką. Osobna praca użyta przez reżysera jako element przedstawienia – performans Mateusza Felsmanna, w formie filmowej rejestracji – dodaje mu dodatkowych treści. Multimedialność nie zakłóca teatru.