Międzynarodowy Dzień Jazzu proklamowany w 2011 roku przez UNESCO, świętowany był w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie z wrocławskim zespołem EABS, czyli Electro Acoustic Beat Sessions. Grupa zagrała we wtorek (30.04.2019) kompozycje z albumu okrzykniętego sensacyjnym pt. „Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)”, będącego analizą dogłębnie zbadanej twórczości Komedy z lat 1962-1967.
Członkowie EABS mówią, że „zespół kształtował się jako pewnego rodzaju idea, ''rekonstrukcja dekonstrukcji” i hołd dla twórczości klasyków m.in. czarnej kultury muzycznej, od jazzu do hip-hopu”. Wspominając natomiast o jazzie twierdzą, że „jest on muzyką korzennie amerykańską, zaś Komeda nadał tej amerykańskości polską wrażliwość i nostalgię".
EABS gorąco oklaskiwany przez licznie zgromadzoną publiczność w Filharmonii w Szczecinie wystąpił w składzie: Marek Pędziwiatr (śpiew, fortepian, syntezatory), Wojciech Orszewski a.k.a. Vojto Monteur (gitara elektryczna), Jakub Kurek (trąbka), Olaf Węgier (saksofon tenorowy), Paweł Stachowiak (gitara basowa i moog), Marcin Rak (perkusja) oraz Piotr Skorupski a.k.a. Spisek Jednego (gramofony, scratch i sample).
Członkowie EABS mówią, że „zespół kształtował się jako pewnego rodzaju idea, ''rekonstrukcja dekonstrukcji” i hołd dla twórczości klasyków m.in. czarnej kultury muzycznej, od jazzu do hip-hopu”. Wspominając natomiast o jazzie twierdzą, że „jest on muzyką korzennie amerykańską, zaś Komeda nadał tej amerykańskości polską wrażliwość i nostalgię".
EABS gorąco oklaskiwany przez licznie zgromadzoną publiczność w Filharmonii w Szczecinie wystąpił w składzie: Marek Pędziwiatr (śpiew, fortepian, syntezatory), Wojciech Orszewski a.k.a. Vojto Monteur (gitara elektryczna), Jakub Kurek (trąbka), Olaf Węgier (saksofon tenorowy), Paweł Stachowiak (gitara basowa i moog), Marcin Rak (perkusja) oraz Piotr Skorupski a.k.a. Spisek Jednego (gramofony, scratch i sample).