„Sinfonietta” Astora Piazzolii, Koncert na dwie marimby i orkiestrę smyczkową Anny Ignatowicz-Glińskiej oraz muzyka do komedii Williama Shakespeare’a "Wiele hałasu o nic" op. 11 Ericha Wolfganga Korngolda, zabrzmiały w piątek 18 lutego 2022 roku w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Wieczór zorganizowano z okazji 100-lecia instrumentu perkusyjnego sztabkowego – wibrafonu.
Na scenie złotej sali królowały młodsze od niego marimby wywodzące się z tej samej grupy idiofonów. Jako instrument koncertowy marimba zaczęła budować swoją pozycję w salach filharmonicznych po II Wojnie Światowej.
W Szczecinie na marimbie zagrała wielce utytułowana solistka – Katarzyna Myćka doceniana za niezwykłą muzykalność i zdumiewającą technikę wpływającą na płynność gry i bogactwo brzmienia. Artystka jest jednym z pionierów marimby koncertowej. Na Jej repertuar składają się utwory o zróżnicowanej obsadzie: od recitali solowych, duetów czy koncertów kameralnych z kwartetem lub organami po występy z wielkimi chórami i orkiestrami symfonicznymi, które z ogromnym powodzeniem przedstawia w najbardziej prestiżowych salach koncertowych na całym świecie. Katarzyna Myćka regularnie wykonuje transkrypcje dzieł Johanna Sebastiana Bacha czy Sergiusza Prokofiewa, ale również oryginalne dzieła młodych kompozytorów (Emmanuel Séjourné czy Anna Ignatowicz). Obecnie w dorobku Artystki znajduje się siedem płyt CD, które w przekrojowy sposób ukazują różnorodność Jej repertuaru.
Na tej samej scenie Filharmonii w Szczecinie zgrała także Magdalena Kordylasińska-Pękala występująca w słynnych: duecie Hon-beats i zespole Kwadrofonik, wykonującym muzykę współczesną oraz folkową. Za pulpitem dyrygenckim stanęła charyzmatyczna Marta Kluczyńska z Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.
Na scenie złotej sali królowały młodsze od niego marimby wywodzące się z tej samej grupy idiofonów. Jako instrument koncertowy marimba zaczęła budować swoją pozycję w salach filharmonicznych po II Wojnie Światowej.
W Szczecinie na marimbie zagrała wielce utytułowana solistka – Katarzyna Myćka doceniana za niezwykłą muzykalność i zdumiewającą technikę wpływającą na płynność gry i bogactwo brzmienia. Artystka jest jednym z pionierów marimby koncertowej. Na Jej repertuar składają się utwory o zróżnicowanej obsadzie: od recitali solowych, duetów czy koncertów kameralnych z kwartetem lub organami po występy z wielkimi chórami i orkiestrami symfonicznymi, które z ogromnym powodzeniem przedstawia w najbardziej prestiżowych salach koncertowych na całym świecie. Katarzyna Myćka regularnie wykonuje transkrypcje dzieł Johanna Sebastiana Bacha czy Sergiusza Prokofiewa, ale również oryginalne dzieła młodych kompozytorów (Emmanuel Séjourné czy Anna Ignatowicz). Obecnie w dorobku Artystki znajduje się siedem płyt CD, które w przekrojowy sposób ukazują różnorodność Jej repertuaru.
Na tej samej scenie Filharmonii w Szczecinie zgrała także Magdalena Kordylasińska-Pękala występująca w słynnych: duecie Hon-beats i zespole Kwadrofonik, wykonującym muzykę współczesną oraz folkową. Za pulpitem dyrygenckim stanęła charyzmatyczna Marta Kluczyńska z Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.