Na ten koncert melomani czekali wiele lat. W Sali Kameralnej Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie zabrzmiał 13 kwietnia 2022 roku II tom monumentalnego dzieła Johanna Sebastiana Bacha „Das Wohltemperierte Klavier” II BWV 870 w interpretacji Profesor Ewy Pobłockiej.
Artystka należy do grona najwybitniejszych pianistów swego pokolenia. Jest laureatką wielu prestiżowych międzynarodowych konkursów, m.in. słynnego imienia Giovanniego Battisty Viottiego w Vercelli we Włoszech (I nagroda, 1977), Złotego Medalu na Międzynarodowym Festiwalu Młodych Laureatów w Bordeaux we Francji (1979) i V nagrody oraz Polskiego Radia – za najlepsze wykonanie mazurków Chopina podczas X Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 1980 roku.
Pianistka koncertuje niemal we wszystkich krajach Europy, a także w obu Amerykach, Singapurze, Korei, Japonii i Australii. Podziwiano ją w tak znamietych salach, jak m.in. w Herkules-Saal w Monachium, Musikhalle w Hamburgu, Auditorio Nacional w Madrycie, Musikverein w Wiedniu, Lincoln Centre w Nowym Jorku i Glenn Gould Studio w Toronto. Występowała z najsłynniejszymi orkiestrami na świecie, m.in. London Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra, Bayerischer Rundfunkorchester i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej. Współpracowała m.in. z takimi dyrygentami jak choćby Witold Lutosławski, Kazimierz Kord, Henryk Czyż, Jan Krenz, Jerzy Maksymiuk i Antoni Wit.
Ewa Pobłocka dokonała wielu nagrań, w tym dla Deutsche Grammophon, Grüner&Jahr, Polskich Nagrań, Victor JVC, Pony Canyon, Conifer Records, KOS Warsaw Records, BeArTon, CD Accord. Wśród nich znajduje się m.in. pierwszy w historii fonografii komplet 20 Nokturnów Johna Fielda, a także komplet Partit Johanna Sebastiana Bacha, komplet Nokturnów Gabriela Fauré, wszystkie Pieśni bez słów Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego, koncerty fortepianowe Wolfganga Amadeusza Mozarta, koncerty fortepianowe Andrzeja Panufnika, Witolda Lutosławskiego i Pawła Szymańskiego z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Kazimierza Korda. Za swoje nagrania zdobyła wiele nagród, w tym dwukrotnie Fryderyka oraz Medal Johna Fielda.
Chętnie wykonuje także muzykę kameralną, współpracując m.in. z Jadwigą Rappé, Ewą Podleś, Olgą Pasiecznik, Krzysztofem Jakowiczem oraz Kwartetem Śląskim. Razem z Markiem Mosiem i Andrzejem Bauerem stworzyła Trio XXI wieku. Od 2000 roku prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Wykłada również podczas kursów mistrzowskich w Calgary i Tokio, a także jest jurorem wielu konkursów pianistycznych w kraju i zagranicą.
Do Szczecina przyjechała z utworami składającymi się na II tom monumentalnego dzieła Johanna Sebastiana Bacha „Das Wohltemperierte Klavier” II BWV 870 – 893. Po gorąco oklaskiwanym przez melomanów recitalu, z Ewą Pobłocką rozmawiała Dorota Zamolska.
Artystka należy do grona najwybitniejszych pianistów swego pokolenia. Jest laureatką wielu prestiżowych międzynarodowych konkursów, m.in. słynnego imienia Giovanniego Battisty Viottiego w Vercelli we Włoszech (I nagroda, 1977), Złotego Medalu na Międzynarodowym Festiwalu Młodych Laureatów w Bordeaux we Francji (1979) i V nagrody oraz Polskiego Radia – za najlepsze wykonanie mazurków Chopina podczas X Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 1980 roku.
Pianistka koncertuje niemal we wszystkich krajach Europy, a także w obu Amerykach, Singapurze, Korei, Japonii i Australii. Podziwiano ją w tak znamietych salach, jak m.in. w Herkules-Saal w Monachium, Musikhalle w Hamburgu, Auditorio Nacional w Madrycie, Musikverein w Wiedniu, Lincoln Centre w Nowym Jorku i Glenn Gould Studio w Toronto. Występowała z najsłynniejszymi orkiestrami na świecie, m.in. London Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra, Bayerischer Rundfunkorchester i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej. Współpracowała m.in. z takimi dyrygentami jak choćby Witold Lutosławski, Kazimierz Kord, Henryk Czyż, Jan Krenz, Jerzy Maksymiuk i Antoni Wit.
Ewa Pobłocka dokonała wielu nagrań, w tym dla Deutsche Grammophon, Grüner&Jahr, Polskich Nagrań, Victor JVC, Pony Canyon, Conifer Records, KOS Warsaw Records, BeArTon, CD Accord. Wśród nich znajduje się m.in. pierwszy w historii fonografii komplet 20 Nokturnów Johna Fielda, a także komplet Partit Johanna Sebastiana Bacha, komplet Nokturnów Gabriela Fauré, wszystkie Pieśni bez słów Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego, koncerty fortepianowe Wolfganga Amadeusza Mozarta, koncerty fortepianowe Andrzeja Panufnika, Witolda Lutosławskiego i Pawła Szymańskiego z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Kazimierza Korda. Za swoje nagrania zdobyła wiele nagród, w tym dwukrotnie Fryderyka oraz Medal Johna Fielda.
Chętnie wykonuje także muzykę kameralną, współpracując m.in. z Jadwigą Rappé, Ewą Podleś, Olgą Pasiecznik, Krzysztofem Jakowiczem oraz Kwartetem Śląskim. Razem z Markiem Mosiem i Andrzejem Bauerem stworzyła Trio XXI wieku. Od 2000 roku prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Wykłada również podczas kursów mistrzowskich w Calgary i Tokio, a także jest jurorem wielu konkursów pianistycznych w kraju i zagranicą.
Do Szczecina przyjechała z utworami składającymi się na II tom monumentalnego dzieła Johanna Sebastiana Bacha „Das Wohltemperierte Klavier” II BWV 870 – 893. Po gorąco oklaskiwanym przez melomanów recitalu, z Ewą Pobłocką rozmawiała Dorota Zamolska.