Około dwustu polskich i zagranicznych artystów zawładnęło Filharmonią im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. W środę, 21 września 2022 roku zainaugurowano 5. Festiwal MUSIC.DESIGN.FORM audiowizualną instalacją z muzyką opartą na dźwiękach z kosmosu udostępnionych przez NASA. Czteroetapową podróż przez fragment Układu Słonecznego poprowadzili Elwira Wojtunik i Popesz Csaba Láng z duetu ELEKTRO MOON VISION. Otwarto również w Galerii Poziom 4. wystawę fotografii Marcina Kydryńskiego, a we foyer sali symfonicznej wystawę zdjęć Zuzy Krajewskiej z kolekcją Gosi Baczyńskiej. Punktem kulminacyjnym pierwszego dnia były mickiewiczowskie „Ballady i romanse”, które na swój warsztat wzięło dwóch, na co dzień poruszających się w różnych światach artystów – Jacek Hałas i Radzimir JIMEK Dębski.
Z pewnością fani muzyki elektronicznej nie byli zawiedzeni, bowiem w holu Filharmonii zawitał Max Cooper. Ten brytyjski DJ i producent muzyczny wystąpił z najnowszym projektem „Unspoken Words”. Na wyjątkowy, stworzony przez siebie od podstaw koncert zaprosili stażyści międzynarodowego projektu M.M.M., a dzięki Tomaszowi Torresowi i dźwiękom handpanów publiczność z Pauliną Łabą-Torres i Ałłą Raginis, mogła oddać się medytacjom.
Nie zabrakło też koncertu dedykowanego najmłodszym widzom oraz występu „Messages Quartet & Sadowski”. Motywem przewodnim tegorocznego przedsięwzięcia była harmonia, której podczas forum dyskusyjnego poszukiwał moderujący spotkanie Jacek Hałas. Interlokutorami byli Radzimir JIMEK Dębski, Andrzej Dragan, Mikołaj Rykowski, Zuzanna Skalska i Jolanta Starzak.
Festiwal brawurowo zamknęła China Moses – hipnotyzująca wokalistka o niezwykłej barwie głosu, której na scenie towarzyszyła orkiestra symfoniczna. Szczecińska publiczność usłyszała jako pierwsza orkiestrowe aranżacje jazzowo-soulowych utworów Moses, autorstwa Troy’a Millera.