Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Długo czekałem na tę produkcję. Andrzej - redakcyjny kolega - chyba miał mnie dość, bo co drugi dzień jęczałem mu: - Andrzej, przyszło już? I w końcu przyszło.... Przyszło i zostało... I jeszcze na długo zostanie... Bo jeszcze minie sporo czasu, zanim nacieszę się w pełni Injustice 2. Bijatyka z ludźmi (i kosmitami) w pelerynach i obcisłych ciuchach w roli głównej nie zawiodła moich oczekiwań. Właściwie, to spełniła je z nawiązką. Tak na marginesie - chciałbym już być w domu. Chciałbym być w domu i... grać w Injustice 2 - i tłuc się z innymi superbohaterami. Już jedynka podbiła moje serce, a dwójka złapała je stalowym chwytem i nie puszcza.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
GIERMASZ-Recenzja Injustice 2

Produkcja studia NetherRealm to bijatyka osadzona w realiach świata DC. Dla tych, którzy niespecjalnie interesują się komiksami - to nie ten świat ze Spidemanem i Avengersami, tylko ten drugi: z Bamanem i Supermanem, którzy również tutaj grają pierwsze skrzypce. I oczywiście radośnie spuszczają sobie nawzajem manto. Ale z fantastycznym wdziękiem i klasą.

Producenci wzięli chyba sobie do serca wszystkie krytyczne uwagi graczy i poprawili większość wad "jedynki", która już była bardzo dobrą produkcją. Pierwsza część najbardziej krytykowana była za fabułę, która faktycznie była idiotyczna... Swoją drogą to naprawdę dziwne, że w epoce, kiedy komiksy naprawdę starają się kupić starszych czytelników historiami, które są świetnie napisane i nie pozwalają oderwać się od lektury, dostajemy grę z opowieścią napisaną jakby scenarzystą był siedmiolatek. Nieważne. Teraz jest lepiej. Może nie idealnie, ale poprawa jest bardzo zauważalna. Jest kilka nonsensów, ale historia jako całość faktycznie potrafi przykuć do ekranu. Nie będę Wam zdradzał, o co konkretnie chodzi, ale jest to kontynuacja pierwszej odsłony. Reżim Supermana upadł, Człowiek ze Stali jest uwięziony, ale Ziemi grozi zagłada ze strony potężnego kosmity. Tak, wiem: to też brzmi banalnie, ale rozwija się całkiem przyjemnie.

Poprawiono też wygląd herosów. Przede wszystkim Wonder Woman, która poprzednio wyglądała po prostu bardzo źle. Tu też jest lepiej. Choć niektóre twarze mogły być zrobione z większym polotem. Dużego plusa stawiam za zachowanie bohaterów w poszczególnych filmikach. Noszą nawet pewne znamiona głębi prawdopodobnego zachowania. Wracając jednak na chwilę do tego, jak to się ogląda... Wszystko prezentuje się rewelacyjnie. Areny naszych starć są po prostu przepiękne. Ruchome elementy, jakieś stwory pojawiające się w tle, wybuchy, płomienie, potężne maszyny. Palce lizać. Aż można się zagapić i dostać w dziób.

A w dziób można dostać często i gęsto, ale aż przyjemnie się patrzy. Walki są przeefektowne. Przedynamiczne. Przesatysfakcjonujące. Dobrze zbalansowane. W czasie starć można odnieść wrażenie, że ogląda się film o Supermanie na przykład. I o dziwo wreszcie jakiś przyzwoity. Są oczywiście combosy i masa ciosów specjalnych. Lasery z oczu, megamocne uderzenia, wybijanie przeciwników poza planszę, łupnięcie jakimś kawałkiem areny - no i jest pasek zdolności specjalnej, po naładowaniu którego nasz bohater używa swojego najmocniejszego ciosu, po którym zostają tylko zgliszcza. Jest świetnie.

Innowacją jest zdobywanie doświadczenia, które rośnie z każdą następną walką. W ten sposób zarabiamy na dodatkowe wyposażenie, pancerz, jakąś broń. Miłe urozmaicenie, choć system jest trochę skomplikowany i mało intuicyjny. Można się tym zająć na spokojnie, żeby trochę to rozgryźć, ale w miarę jest ok, po kolejne elementy żelastwa dostaje się bardzo powoli, więc jest czas, żeby ogarnąć jak je zdobyć. Do tego sprzęt pomaga, a nie jest konieczne do pokonania kogoś.

To tryb fabularny. Jest tryb dla jednego gracza polegający na starciu jeden na jeden z komputerem i różnorakie wyzwania, które urozmaicają rozgrywkę. Jest też tryb multi - dla niektórych przecież esencja całej rozgrywki, dla którego fabuła to tylko rozgrzewka. I naprawdę daje radę. Są czasem jakieś kwasy z połączeniem, ale nie za duże, poza tym jestem pewien, że to lada moment będzie wyregulowane.

No dobra. To teraz minusy. No nie wiem. Słowo. Poza tymi twarzami, o których Wam mówiłem, to nie jestem w stanie znaleźć niczego konkretnego. Niekonkretnego zresztą też nie. Nawet jak siedemnasty raz rzędu leżałem na dechach po jakimś tam pojedynku, to absolutnie mnie to nie zniechęcało do dalszej gry. No nic. Nie wiem, może ,,nie fanom" komiksu Injustice 2 nie przypadnie do gustu? Choć według mnie gra spodoba się wszystkim miłośników obijania masek. Dla mnie to najlepsza bijatyka ostatnich lat. Będę się nią zajmował jeszcze bardzo długo. A potem będę długo do niej wracał. Ja Wam ją z całego serca polecam.

Dawno się tak świetnie nie bawiłem.
 

Zobacz także

2024-04-20, godz. 16:09 Infection Free Zone [wczesny dostęp PC] Od niepamiętnych czasów zombiaki były jednymi z ulubionych worków treningowych graczy na całym świecie. Wymyślamy wirusa czy bakterię, infekujemy kilka… » więcej 2024-04-20, godz. 15:59 Rise of the Ronin [PlayStation 5] Sprawa jest prosta jak miecz. Choć tu mamy do czynienia z zakrzywionym, bo japońskim. I do miecza się wszsytko sprowadza, a także włóczni, bagnetu, rewolweru… » więcej 2024-04-20, godz. 15:46 Banishers: Ghosts of New Eden [Xbox Series X] Z uwagi na zatrzęsienie gier do recenzji, Banishers: Ghosts of New Eden musiało poczekać na swoją kolej. I okazało się, że ten akcyjniak z elementami RPG… » więcej 2024-04-13, godz. 06:00 Open Roads [Xbox Series X] Rodzinne relacje nie brzmią atrakcyjnie w kontekście scenariusza gry komputerowej, bo jednak to temat trudny i trzeba umieć go pokazać. Twórcy znanego wszystkim… » więcej 2024-04-13, godz. 06:00 South Park: Snow Day [PC] Ech, South Park. Serial starszy ode mnie i prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjna animacja na świecie. Ciężkie tematy, czasami do granic prymitywny humor… » więcej 2024-04-13, godz. 06:00 Dragon's Dogma II [Xbox Series X] Jest potężna, olbrzymia, chwilami piękna, wciągająca, wypełniona potworami, a chwilami potwornie frustrująca. Dragon's Dogma II, wielka produkcja Capcomu… » więcej 2024-03-30, godz. 06:00 Contra: Operation Galuga [Xbox Series X] Ponad 30 lat. Tyle minęło od czasu, kiedy z najlepszym kumplem - Danielem - graliśmy w tę grę na Pegasusie. U niego, ja nie miałem Pegasusa. Contra powraca… » więcej 2024-03-30, godz. 06:00 Winter Survival [wczesny dostęp PC] Wczesny dostęp. Etap, który może wywindować twój tytuł do miana hitu, ale również może go pogrzebać. Zawsze przy recenzji early accessów patrzy się… » więcej 2024-03-23, godz. 15:56 Valiant Hearts: Coming Home [Xbox Series X] Pierwsza część Valiant Hearts była arcydziełem, małym dziełem sztuki, z może ładną i skromną grafiką, ale ze świetną i zapadającą w pamięć historią… » więcej 2024-03-23, godz. 15:51 Quilts and Cats of Calico [PC] Stara prawda głosi, że Internetem rządzą koty. Prawdopodobnie każdy z nas kiedyś zmarnował trochę czasu na przeglądaniu różnej maści filmików z tymi… » więcej
12345