Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » AKTUALNOŚCI
W zeszły weekend mieliśmy w Szczecinie zlot żaglowców - to pozostańmy w klimacie: bardzo ciekawie się zapowiadająca piracka gra Skull&Bones, jak się okazuje, nie będzie mieć klasycznej kampanii dla jednego gracza. Chociaż: ponieważ to gra sieciowa, wydawca zapowiada, że będą "wydarzenia" z elementami fabuły, jako część wspólnego doświadczenia wszystkich graczy. No cóż, przekonamy się, jak to będzie działać w praktyce.

Mówiliśmy już o tym niedawno - ale, dobra passa trwa dalej. Bardzo solidnie odnowione klasyczne trójwymiarowe platformówki Crash Bandicoot N. Sane Trilogy wciąż utrzymują się na szczycie list sprzedaży. Mówiło się, że gatunek jest na wymarciu - czy to oznacza powrót w chwale, czy po prostu zagrał sentyment i, przede wszystkim, brak konkurencji w postaci mocnych innych premier?

"Gra jest zbalansowana bez używania sklepu, macie swobodę grania a wszystko można też odblokować bawiąc się w normalny sposób, bla bla bla..." - czyli twórcy świetnie się zapowiadającego tytułu Śródziemie: Cień Wojny gaszą pożar po tym, jak ogłosili, że w produkcji pojawi się sklepik z mikrotransakcjami. Według nich, to coś dla tych, którzy chcą szybciej przejść grę. Po tym, jak zapłacą za nią pełną cenę... Ech...

A co powiecie na skórkę dla postaci - znaczy się, element ubioru w grze - za skromne ponad 1400 złotych?! Za spódniczkę... Że co? Ano w mega popularnej ostatnio sieciówce Playerunknown's Battlegrounds można wystawiać na sprzedaż przedmioty znalezione w tak zwanych skrzynkach. I ceny są zgoła absurdalne. Twórcy idą z pomocą - za jedyne ponad 3 tysiące złotych kupicie cały zestaw... Aaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Tak czy owak, Playerunknown's Battlegrounds rządzi i dzieli: w pół roku sieciową strzelankę kupiło ponad 6 milionów osób, w jednym momencie zdarza się ponad pół miliona graczy na serwerach. A to dopiero... wczesny dostęp... W skrócie: sami bądź z drużyną lądujemy na jakiejś wyspie, szukamy zasobów, broni i wykańczamy konkurencję. Wygrywa ten, kto ocaleje.

No to może coś za darmo - tzn. oczywiście w Path of Exile mikropłatności są, ale ten klon Diablo jest bardzo, ale to bardzo godny Waszej uwagi. Cztery lata po premierze, twórcy zapowiedzieli właśnie rozszerzenie Fall of Oriath - prawdopodobnie to już ostatnie, z zamykającymi główny wątek aktami fabularnymi. Sprawdzić warto, na PC już jest do pobrania.


Do pobrania także będzie - chociaż jeszcze nie ma daty, kiedy dokładnie - kolejna łatka do gry No Man's Sky. Pamiętacie? Miliardy planet do zwiedzenia, niesamowite światy - a skończyło się na narzekaniach, że nuda... No więc łatają, dodali tworzenie baz, pojazdy do eksploracji, a teraz, UWAGA, ma być... fabuła... Kto wie, parę miesięcy po premierze zrobi się z tego coś naprawdę fajnego?

Jeszcze coś a propos gigantycznych pieniędzy wydanych na gry. Właściwie grę: zapakowaną jeszcze w folię, "nówkę-sztukę" gry... z lat 80-tych. Konkretnie chodzi o Super Mario Bros. jeszcze na Nintendo Super Entertaining System. Dobrze się domyślacie, licytacja w necie skończyła się zgoła kosmiczną cyfrą jak na grę, która w sklepie kiedyś kosztowała nieco ponad 26 dolarów - poszła za skromne 30 tysięcy zielonych, jakieś ponad 100 tysięcy złotych...

Ręka w górę, kto czeka na kolejny sandbox z komiksową grafiką czyli Borderlands 3? No to... na razie nic z tego. Twórcy ujawnili właśnie nowy projekt - sieciową strzelaninę "jeden na jednego" czyli, hmm, jaka zaskakująca nazwa, Project 1v1. Sieciowe strzelanie w Battleborn, jak to się mówi, "nie zażarło", a nowa produkcja zaraz wejdzie w fazę testów.

A propos Battleborn - inna taka produkcja, mianowicie LawBreakers - tak jak sieciowa strzelanka zebrała naprawdę dobre recenzje, to na razie na rynku, co tu kryć, radzi sobie słabo. Może i dlatego, bo na przykład pierwotnie na PS4 gra była, hmm, niegrywalna? Stosowna łatka już jest, gra działa - ale zabawne to w kontekście, że za LawBreakers stoi niejaki Cliff Bleszinski, kiedyś autor Gears of War. Chodzi o to, że Cliff zawsze chętnie komentuje wpadki innych...


Teraz mini-kącik bijatyk: 5, słownie, pięć milionów osób obejrzało finał turnieju Evolution w Steet Fightera V. Naprawdę bardzo ładny wynik, szczególnie, że mówimy tu nie tylko o transmisji w internecie jak można by przypuszczać - a o "prawdziwej" telewizji, dokładnie dwie stacje pokazały na żywo zmagania graczy.

A wydawca innej legendarnej marki - mowa o najnowszym Tekken 7 - pyta graczy w ankiecie, co chcielby poprawić, zmienić, dodać, co im się naprawdę podoba w rzeczonej produkcji, a co zdecydowanie nie. Jest też inny temat - co dalej? Może sieciówka, albo co jeszcze innego - takie propozycje w ankiecie są. A my doradzamy: nie kombinujcie z łaski swojej - Tekken 8 niech dalej będzie bijatyką. OK?

"Zapowiedzą Half-Life 3, na pewno na pewno na pewno..." - no to jeżeli komuś się roiło... to zapowiedzieli, i owszem, tyle, że... karciankę. Nazywać się to będzie Artifact, w prezentowanym trailerze nie ma grama rozgrywki - są za to komentarze wściekle zawiedzionych graczy. Tak, domyślacie się, jakie to komentarze...


A w tym przypadku zastanawiamy się, na ile twórcy podkręcają oczekiwania a na ile to faktycznie prawda: otóż zapowiedziana już kontynuacja horroru akcji The Evil Within 2 ma być o wiele trudniejsza od "jedynki". Jakoby na początek najlepiej odpalić poziom "casual". Jakoby... Tak czy owak, będzie krwawo.

Tu z kolei news z gatunku "czytamy i śmiać nam się chce". Bo jak wiadomo, remastery to "odgrzewane kotlety", "samo zło", które "zabija branżę". Po czym - patrz wyżej - wychodzi Crash i "zamiata" - albo, przechodząc do sedna, Nintendo odświeża klasyczne Metroid II: Samus Returns, i "portfele się grzeją". Nawet specjalna kolorystyczna wersja 3DS-a będzie. I jak tu się nie śmiać...
 

Zobacz także

2017-08-19, godz. 06:00 [19.08.2017] Przegląd tygodnia Możecie sobie mówić co chcecie - że przecież remaster, "odgrzewany kotlet", że trzeci raz trzeba zapłacić za to samo: bo była wersja pierwotna na PS2… » więcej 2017-08-05, godz. 09:23 [05.08.2017] Przegląd tygodnia Skoro w ubiegłorocznej odsłonie serii tryb kariery okazał się sukcesem - to studio Codemasters "idzie za ciosem" i zapowiada w zwiastunach, że nadchodzące… » więcej 2017-07-26, godz. 22:51 [22.07.2017] Przegląd tygodnia "Spędzasz nad czymś prawie trzy lata i na 5 dni przed prezentacją jakiś #%@#%#$% wrzuca twój materiał" - no, szef studia Sledgehammer Games jest mega "szczęśliwy"… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.08.2017] Przegląd tygodnia Smutek, rozpacz, żal i ból... Tę wiadomość trzeba czytać łamiącym się głosem... Nie - nie będzie premiery na początku listopada, tylko dopiero w styczniu… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Przegląd tygodnia Legendarny Fumito Ueda pracuje nad kolejną produkcją! Czyli de facto, raptem czwartą swoją grą. Ale jak się ma w portfolio Ico, Shadow of the Collosus i… » więcej 2017-06-17, godz. 06:00 [17.06.2017] Rozmawiamy o E3 Jaka zapowiedź zrobiła na nas w Giermaszu największe wrażenie, jakie było największe rozczarowanie - i na co liczymy oglądając kolejne materiały zaprezentowane… » więcej 2017-05-13, godz. 06:00 [13.05.2017] Przegląd tygodnia Tak to jest, jak się wypuści na rynek - przecież - naprawdę porządną grę, gdy dopiero kolejne łatki poprawiły na przykład niektóre irytująco niedorobione… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Przegląd tygodnia Długi weekend długim weekendem - a w branży gier komputerowych dzieje się mnóstwo... Bardzo ucieszyła nas zapowiedź Darksiders III. A ta seria gier RPG… » więcej 2017-04-29, godz. 06:00 [29.04.2017] Przegląd tygodnia Po jednym dniu od publikacji ponad 10 milionów wyświetleń - i przeważająca większość opinii "na tak"... Retorycznie więc zapytamy: czy widzieliście już… » więcej 2017-04-22, godz. 06:00 [22.04.2017] Przegląd tygodnia Pamiętacie może jak ostatnio "nawiedzaliśmy się" tajemniczą zapowiedzią nowej gry, która sugerowała związki z kultowymi produkcjami spod znaku Dark Souls… » więcej
678910