Ale się porobiło - w świecie, w którym wszyscy wszystkich inwigilują, oto wybuchła wielka afera szpiegowska z gigantami branży IT w roli głównej. Czy korporacje faktycznie działają dla dobra nas, maluczkich szarych użytkowników? Co oznacza wycofanie wsparcia amerykańskiego giganta dla chińskiego producenta smartfonów? Nasz ekspert Radek Lis stara się nieco uporządkować sprzeczne momentami doniesienia, jakie dosłownie "zbombardowały" media w ostatnim tygodniu. Szczegóły w naszej rozmowie, oczywiście to niejedyny wątek naszej dyskusji.
Kiedyś życie było proste: szedł człowiek do sklepu, kupował pudełko z programem, instalował na swoim komputerze - i to już było nasze. Kropka. A teraz... a teraz to jest "jeszcze lepiej", przecież mamy usługi "w chmurze", to jest wygodniejsze, prawda? I droższe... Aha, taki drobiazg: nie dość, że słono płacisz, to i tak nie gwarantuje, że dany program jest "Twój". Ekstra. Oczywiście wszystko "w trosce o najlepszą jakość naszych usług". Te złośliwości oczywiście pod adresem jednej znanej firmy technologicznej. Ale nie tylko o tym rozmawiamy z naszym ekspertem technologicznym Radkiem Lisem, posłuchajcie rozmowy.
"Jedenaście lat minęło, jak jeden dzień"... - można by zanucić na nutę czołówki niegdyś popularnego polskiego serialu. Tak, tak - od 11 lat naszym życiem rządzi "Książka Twarzy", he he. Rozmawiamy o tym chwilę z naszym ekspertem technologicznym Radkiem Lisem. Ale nie zabrakło też informacji, co dzieje się na przykład na rynku smartfonów. Jeden z gigantów branży proponuje ekran także na tylnej ściance aparatu. Czy to ma sens? Aha - a i tak najważniejszy w tym wszystkim jest... toster. Szczegóły w naszej rozmowie...