Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Darksiders III
Darksiders III
Każda okazja do zdjęcia gry z kupki wstydu jest dobra, prawda (no, tu powinna pojawić się "przymróżona" emotka)? Bo gra nie jest najnowsza, ale gdzieś tam miałem z tyłu głowy, że "jedynkę" - a zwłaszcza "dwójkę" - ograłem z przyjemnością, więc może i trzeba by nadrobić zaległość? Czasu jednak nie było: do momentu, gdy wydawca ogłosił wydanie wersji na przenośną konsolę Switch. Czyli, mam wymówkę, zgadza się? Chociaż, pamiętałem, że recenzje w dniu premiery były mieszane (jak "dwójki", a mi się akurat bardzo podobała), zdawałem sobie sprawę też, że technicznie to nie będzie najlepsza wersja. I wszystko się zgadza: Darksiders III ma swoje problemy z płynnością animacji, a jakość rozgrywki można oceniać różnorako.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland
GIERMASZ-Recenzja Darksiders III edycja Switch

Zacznę oczywiście od kwestii technologicznych, bo jednak to recenzja konkretnej wersji tej produkcji. Wiadomo, że Switch na dzisiejsze czasy nie jest demonem wydajności. To ma swoje przełożenie na jakość tego portu. Ilość klatek animacji - co naturalne - maleje im więcej dzieje się na ekranie. Dokładnie tego zresztą się spodziewałem. Zgodnie z regułami gatunku, im dłużej gramy, tym więcej "mocy" ma nasza bohaterka, tym więcej jest przeciwników - więc problemy z płynnością animacji po kilku godzinach zabawy się nasilają. Nie jest to dyskwalifikujące, ale - mam nadzieję, że twórcy popracują jeszcze nad jakąś łatką, która poprawi płynność w dalszych etapach gry. Samo otoczenie, lokacje, uznaję za udane, widoczność była niezła, dosłownie kilka razy miałem wrażenie dorysowujących się tekstur.

Z innych technicznych kwestii - ale to, przynajmniej dla mnie, był drobiazg - jest pewien problem z polskim dubbingiem. W sklepie handlarz przechodził na angielski. A jak były scenki przerywnikowe z jego udziałem, to całość była w obcym języku (z napisami). Dla mnie drobiazg, ale odnotowuję. Choć, po jakimś czasie gra się "sama" naprawiła.

No i oczywiście ekrany ładowania - tu zresztą przechodzimy płynnie do kwestii związanych z samą jakością rozgrywki. Cóż, przyzwyczajony do "śmigających" dysków next-genowych konsol, nieco dłuższe postoje na wczytanie danych odczułem. Nie jest bardzo źle, ale zauważalnie - choć, powtórzę, zgodnie z oczekiwaniami, cudów wydajności od Switcha nie wymagam. Z drugiej strony, co nieco zaburza zabawę, zdarzają się sytuacje, że w czasie gry ekran nagle zastyga, pojawia się ikonka ładowania. Rozgrywka rusza po chwili. I teraz: pytanie "za sto punktów", jak odnajdziecie się w samej walce?

Czy poziom trudności jest wyśrubowany (tak oceniała Darksiders III nasza redakcyjna koleżanka w dniu premiery)? Ja bym powiedział, że na "normalu" jest, powiedzmy, normalnie. Ale, co wiecie, pojawiają się przeciwne opinie. Do czego zmierzam: otóż punkty kontrolne rozmieszczone są tak, że jeżeli, przykładowo, zginiecie w czasie walki z bossem - to po restarcie znowu przynajmniej kilka pomieszczeń z przeciwnikami musicie przebiec (możecie też tam zginąć). A zanim się wczyta poziom, chwila mija - kolejna przebieżka do bossa, znowu "w trąbę", ekran ładowania, przebieżka, ekran ładowania, przebieżka... Im lepiej gracie, tym mniej czekania. Część osób może więc poczuć tutaj podwójną irytację: nie dość, że nie idzie w walce, to z każdym postojem na ładowanie gra może wydać się coraz bardziej uciążliwa. U mnie było z tym znośnie, ale czujcie się ostrzeżeni.

Co do samej gry: uważam, że w gatunku, powiedzmy, RPG akcji (choć część RPG związana z rozwojem postaci nie jest zbyt rozbudowana) jest to niezła pozycja. Czy inaczej: nie żałuję, że zdjąłem z "kupki wstydu", choć nie zapadnie mi Darksiders III w pamięci - tak jak stało się to z drugą częścią tej serii (wiem, że nie wszystkim się podobała, nie dbam o to).

Podsumowując - i skupiając się jednak głównie na technologicznym aspekcie. Jeżeli macie opcję ogrania Darksiders III na mocniejszych konsolach czy PC - cóż, lepiej tam to zróbcie. Z drugiej strony, jeżeli macie na podorędziu tylko Switcha, to ostatecznie nie ma dramatu z jakością działania tego portu. Przy czym - apeluję jeszcze o poprawki, bo spadki animacji w drugiej części gry są zbyt często zauważalne. Aha: ja traktuję Switcha wyłącznie jako konsolę przenośną, do TV go nie podłączam. I jest to jakiś dodatkowy plus, że tego typu grę mogę zabrać ze sobą i bawić się w tak zwanym międzyczasie. Choć może poczekałbym na jakąś obniżkę ceny?

Ocena: 7/10
 

Zobacz także

2025-11-29, godz. 08:05 The Rogue Prince of Persia [Xbox Series X] Ta gra towarzyszy mi od początku mojej przygody z komputerami czy konsolami. Zresztą Prince od Persia to jeden z tych tytułów, który w ogóle ukształtował… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 Syberia Remastered [PlayStation 5] Zagadki, uruchamiane kluczem automaty, clockpunk i rodzinna tajemnica. Czego chcieć więcej? To było oczywiście pytanie retoryczne. Ale skoro już się tak… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 IT Specialist Simulator [wczesny dostęp PC] Jako informatyk pracujący w radiu po prostu nie mogłem przejść obok tej gry obojętnie, bo kiedy pojawia się tytuł, który próbuje symulować prawdziwą… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 Nerd Simulator [wczesny dostęp PC] Każdy gracz kiedyś zarwał nockę lub siedział za długo przy klawiaturze czy z padem w ręku. Najważniejsze, aby to nie stawało się regułą. Uczynienie… » więcej 2025-11-22, godz. 08:07 Sanatorium - A Mental Asylum Simulator [PC] Zaginiona ciotka, dziennikarskie śledztwo pod przykrywką, szpital psychiatryczny, lata 20. Tak, tak, zapewniam, że to nadal Giermasz, a to nie jest najnowszy… » więcej 2025-11-22, godz. 08:06 Painkiller [PlayStation 5] Painkiller to dla wielu graczy seria świetnych polskich strzelanin, której pierwowzór powstał w roku 2004 siłami studia People Can Fly. Po kilku odsłonach… » więcej 2025-11-22, godz. 08:05 Call of Duty: Black Ops 7 [PlayStation 5] Ciężko jest powiedzieć coś, powiedzmy, nowego, o Call of Duty. Seria jest z nami długie lata, a większość graczy przynajmniej raz miała do czynienia z… » więcej 2025-11-22, godz. 08:05 Hyrule Warriors: Age of Inprisonment [Switch 2] Gdy przejrzycie przepastne archiwum recenzji Giermaszu, znajdziecie w nim opinię na temat niejednej produkcji z gatunku musou - także o poprzedniej odsłonie… » więcej 2025-11-16, godz. 17:12 Folly of The Wizards [PlayStation 5] Z bajecznie kolorkowego intro dowiemy się, że świat nawiedziły złe potwory, więc wieśniacy zwrócili się o pomoc do czarowników. Ci, wiadomo, załatwili… » więcej 2025-11-16, godz. 17:00 Adrenaline Rampage [Xbox Series X] Z recenzją Adrenaline Rampage czekaliśmy do ostatniej chwili. W nadziei, że coś się zmieni, twórcy wypuszczą łatkę, która naprawi sytuację testowanej… » więcej
12345