Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Adrenaline Rampage
Adrenaline Rampage
Z recenzją Adrenaline Rampage czekaliśmy do ostatniej chwili. W nadziei, że coś się zmieni, twórcy wypuszczą łatkę, która naprawi sytuację testowanej przez nas wersji na konsolę Xbox Series X. Ileż to bowiem razy zdarzało się, że mająca na premierę techniczne problemy gra po poprawkach zyskiwała uznanie recenzentów i graczy. Ale tu tak nie jest, przynajmniej takie doświadczenie mamy za sobą.

Otrzymaliśmy bezpłatny egzemplarz recenzencki tego produktu od game.press.

Osobną kwestią jest pytanie, na ile pomysły na rozgrywkę w Adrenaline Rampage nam się podobają, a co niekoniecznie. Takie akcenty w tym tekście może i się gdzieś pojawią, natomiast powiedzmy to szczerze: w tym stanie, gdy grę wyrzucało do pulpitu, gdy zacinał się dźwięk czy animacja - w tym stanie grać na tej platformie nie polecamy.

W mediach społecznościowych twórców nie znaleźliśmy żadnych informacji o ewentualnym rozpoznaniu problemów czy łataniu wersji na Xbox Series X. W sieci znajdziecie filmiki z rozgrywki na PC - i tam wydaje się, że problemu nie ma, gra działa płynnie. Natomiast, gdy odpalaliśmy Adrenaline Rampage na redakcyjnym sprzęcie, za każdym razem działo się to samo: na początku każdej planszy mocne przycinanie się dźwięku, częściowo także animacji, później sytuacja nieco się poprawiała. Ale widoczne były chwilowe spadki animacji - co więcej, kilkukrotnie wyrzuciło nas z rozgrywki do pulpitu konsoli. O grze nie ma zbyt wielu materiałów czy dyskusji, nie wiemy więc, czy to tylko nasz problem, czy inni gracze na Xbox Series X doświadczają tego samego? Cóż, opisujemy, co działo się w naszej redakcji. A nie działo się dobrze.

Przy czym - wracając jeszcze do dostępnych materiałów z wersji PC - wygląda na to, że gra na tej platformie nie ma takich problemów, więc Adrenaline Rampage nie skreślamy, tylko liczymy, że zespół deweloperów nad problemem się pochyli i go ogranie. Ale w dzisiejszych czasach, gdy tysiące produkcji walczy o uwagę gracza, to taki start nie wróży najlepiej.

A co do samej rozgrywki: Adrenaline Rampage to bardzo dynamiczna, chyba, strzelanka? Stąd to zastanowienie? Bo w opcjach można włączyć "auto-fire" czyli nasz ludzik automatycznie wciska spust broni gdy tylko w zasięgu na dwuwymiarowej planszy gry pojawiają się wrogowie. Pojawiają się zresztą w ilościach hurtowych, więc ten "auto-fire" to nie jest zły pomysł, gdy w trakcie rozgrywki skupiamy się wtedy na skakaniu po półkach i unikaniu wrogów. I robi się z tego bardziej platformówka, w której mięso armatnie staje się kolejną przeszkadzajką. A fakt faktem, że gdy do tego dołożymy przeszkody - jakiejś piły i inne cudeńka - na planszach, sytuacja robi się mocno dynamiczna. I często giniemy, co jest częścią doświadczenia, bo to "rogalik" czyli sukcesywnie, po kolejnym i kolejnym zgonie coś tam z planszy zbierzemy, za to coś kupimy, odblokuje się jakaś pasywna umiejętność... I tak to leci - czy raczej, leciałoby, gdyby nam się gra nie wywalała do pulpitu... Aha, sytuacja pod tytułem "przecież wcisnąłem a nie skoczył", też się zdarzyła, choć oczywiście zawsze można stwierdzić, że zawiniła niezgrabność gracza. Ale coś jest na rzeczy chyba jednak.

Jest tam parę irytujących elementów w rozgrywce, parę fajnych - ale tu zawieszamy tę recenzję, powody, techniczne, znacie. Jak wypuszczą łatkę, może do tematu wrócimy, choć pewnie nie będzie na to czasu. Ale obecnie Adrenaline Rampage w wersji na Xbox Series X nie było doświadczeniem, które możemy polecić.

Ocena: wersja na Xbox Series X ma poważne problemy techniczne, do czasu ich załatania nie wystawiamy noty (choć może to Wam dać do myślenia).
 

Zobacz także

2025-12-20, godz. 08:01 Ninja Gaiden 4 [Xbox Series X] Trudno o większą markę w gatunku slashera. Trudno też o bardziej wyczekiwaną część w tej gałęzi gier. Ninja Gaiden 4 od dawna była wypatrywana przez… » więcej 2025-12-20, godz. 08:05 Metroid Prime 4: Beyond [Switch 2] Naprawdę niewiele jest gier, które dają nazwy całym podgatunkom. Metroidvania bierze swoją nazwę od kultowej serii Metroid, która jest z graczami od 1986… » więcej 2025-12-13, godz. 08:05 Death Howl [PC] Nie ma nic prostego w podążaniu za zmarłymi do świata duchów. Wystarczy obrócić się w nieodpowiednim momencie, dotknąć bliskiego bez pozwolenia albo… » więcej 2025-12-13, godz. 08:05 The Last Case of John Morley [PlayStation 5] Jest mroczna, to na pewno. Rozwiązuje się zagadki, tak. Ale nie trzeba mieć do nich ilorazu inteligencji pod sufit. I jest retro. Wymieniam te rzeczy, bo skończyłam… » więcej 2025-12-13, godz. 08:05 Kirby Air Riders [Switch 2] W mojej opinii Nintendo ostatnimi czasy nie myli się, jeśli chodzi o premiery gier ze swoich sztandarowych uniwersów na nowy sprzęt. Oczywiście, dużo miłości… » więcej 2025-12-06, godz. 08:04 Pools [PlayStation 5] Myślałem, że w Pools pooglądam baseniary z Twitcha, a to miejscami niepokojący, klaustrofobiczny i psychodeliczny symulator chodzenia po... basenach. Nie… » więcej 2025-12-06, godz. 08:03 Winter Burrow [PC] Przez śniegi i mrozy pewna mała mysz wraca do swojej rodzinnej norki. Norka jest pusta i zniszczona, dookoła zaspy i niebezpieczeństwa, a mysz ma tylko niewielki… » więcej 2025-12-06, godz. 08:02 Project Motor Racing [PlayStation 5] Rozbudowany tryb kariery, realistycznie zachowujący się na torze przeciwnicy sterowani przez komputer - to były jedne z akcentowanych atutów gry Project Motor… » więcej 2025-12-06, godz. 08:01 Marvel Cosmic Invasion [Xbox Series X] To jest tak bardzo w latach 80. i 90., że zacząłem szukać swojej karty do wypożyczalni VHS. Ale to jest też tak dobre. To jest tak dobre, jak ten Spider… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 The Rogue Prince of Persia [Xbox Series X] Ta gra towarzyszy mi od początku mojej przygody z komputerami czy konsolami. Zresztą Prince od Persia to jeden z tych tytułów, który w ogóle ukształtował… » więcej
12345