Radio SzczecinRadio Szczecin » Artykuły sponsorowane
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Influencerem może zostać każdy. Pod warunkiem, że przyswoi sobie podstawowe zasady budowania własnej marki i poświęci każdą chwilę na to, aby je doskonalić. Co więcej, nie potrzeba być nawet specjalistą z jakiejś dziedziny: wystarczy chcieć się w nią wgryźć i osnuć swoją komunikację z odbiorcami wokół wspólnego zdobywania wiedzy. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych porad na początek.

Bez strategii ani rusz

Droga do sukcesu zawsze jest dokładnie zaplanowana. Jeśli dopiero zaczynasz, powinieneś przygotować strategię na co najmniej pół roku do przodu i rozpisać dokładnie tematy, którymi zamierzasz się zajmować w poszczególnych tygodniach i dniach. Oczywiście w trakcie działań Twój plan może ulegać modyfikacjom, ale zdecydowanie prościej Ci będzie zaplanować pracę, gdy będziesz mieć plan ramowy działań. W strategii dobrze jest również określić sobie cele: najlepiej osiągalne i realistyczne. Będzie Cię to motywować do dalszej pracy.

Kanały komunikacji, które są Ci najbliższe

Oczywiście jako influencer musisz komunikować się ze swoimi odbiorcami, to podstawa Twojej działalności. Wybierz kanał, który jest dla Ciebie najbardziej naturalny: chcesz nagrywać dłuższe czy krótsze filmiki? A może jedynie postować zdjęcia z opisami? A może wolisz pisać artykuły eksperckie? Instagram, Youtube, Pinterest i serwisy blogowe czekają na Twój content. Pamiętaj, że po wyborze kanału dobrze jest zapoznać się ze wskazówkami ekspertów dotyczących tego, jak promować treści w danym kanale oraz jak dopasować je pod względem technicznym (np. wielkość zdjęć, długość postów, powtarzalność słów kluczowych etc.).

Lepiej jest robić coś niż nic

Perfekcjonizm jest najgorszym wrogiem osiągnięcia celu. Zmusza nas do tego, aby odkładać robienie jakiejś rzeczy na "wieczne nigdy", czyli kiedy będziemy mieć więcej czasu, chęci, możliwości. Tymczasem jeśli chcesz zostać influencerem musisz pogodzić się z faktem, że jest to po prostu ciężka i regularna praca, która nie wybacza opóźnień i przerw w dowożeniu contentu. Pamiętaj, nie musi być idealnie: ważne, aby konsekwentnie realizować swoją strategię. Jeszcze kiedyś będziesz mieć czas na to, aby dopieszczać każdy materiał, który pokazujesz światu. A na razie po prostu przekonaj odbiorców do siebie, aby w przyszłości chcieli czekać na Twoje treści.

Nie pozwól o sobie zapomnieć

Budowanie własnej marki, czyli tzw. personal brand, polega na regularnym, stałym dostarczaniu treści uierunkowanych na konkretny cel: promocję Ciebie. Dlatego musisz z uporem przedstawiać kolejne posty, artykuły, grafiki czy zdjęcia i nie zrażać się niepowodzeniami. Utrzymuj tempo publikacji nawet, jeśli nie widzisz wielkiego przyrostu odbiorców. Każdy przestój na Twoim kanale oddala Cię od sukcesu.

Bądź aktywny i się nie zrażaj

Tworzenie treści to jedno, a nawiązywanie relacji z odbiorcami to drugie. Przeszukuj grupy w serwisach społecznościowych, fora, udzielaj się w dyskusjach. Bądź wszędzie tam, gdzie gromadzi się publiczność zainteresowana tematyką, w której tworzysz. Chodzi o to, aby zrobić jak najwięcej pozytywnego szumu (buzz) wokół Ciebie: aby Twoje nazwisko (lub pseudonim) stały się rozpoznawalne i pojawiały się w kontekście tematyki, jakiej dotyczy Twój kanał. Pamiętaj, że nie zawsze będzie miło: niekiedy natrafisz na osoby, które nie będą zgadzać się z Twoją opinią i będą chciały Cię pomniejszyć. Zastanów się, w jaki sposób chcesz reagować w takich sytuacjach: prezentować opanowanie i chłodny wywód, nie zwracać uwagi na docinki czy wchodzić w emocjonalne dyskusje? Każda z tych ścieżek może przysporzyć Ci zarówno fanów jak i antyfanów. W Twojej codzienności influencerskiej takich wyborów będziesz musiał podejmować coraz więcej. Powodzenia!

Artykuły sponsorowane

12345
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty